رییس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی:

10 هزار مداح اهل بیت(ع) در کشور بیمه ندارند

عظیمی گفت: ما در صدد بیمه کردن تمام صنف مداحان هستیم، اما با توجه به بودجه اندک بنیاد این کار امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری آیین گفتگو به مناسبت دهمين سال تاسیس بنیاد دعبل خزاعی با حضور رییس هیئت مدیره بنیاد، مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه دین و فرهنگ صبح امروز دوشنبه 28 تیر در سالن اجتماعات این بنیاد برگزار شد.

در این نشست علی عظیمی، رییس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی اظهار کرد: نهضت مداحی و محبت به اهل بیت(ع) پیش از انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و ما به تأثیر این فضا بر قلوب شیعیان واقف بوده ایم.

وی افزود: نتیجه تداوم حس محبت به اهل بيت(ع) انسجام، دسته بندی شدن و رهبری پیدا کردن در لوای پرچم برافراشته امام خميني(ره) بوده و این یک نعمت الهی است.

عظیمی عنوان كرد: در قرنی که  پشت پا زدن به تمام اندیشه ها، آزادی بی قید و شرط و از بین رفتن معانی اخلاقی اولویت یافته، یک ودیعه الهی به نام جمهوری اسلامی با خط مشی پیروی از ائمه(ع) به وجود می آید.

وی بیان کرد: دلیل ایجاد بنیاد دعبل بی مهری و کم توجهی به جامعه مداحی بوده و این مجموعه به صورت تقریبا نیمه دولتی اداره می شود که متولی خاصی ندارد.

رییس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی افزود: این بنیاد با تلاش یک ساله خود و بررسی اساسنامه های مختلف به این نتیجه رسید تا یک موسسه فرهنگی را تاسیس کرده و با یک هویت حقوقی به مداحان خدمت رسانی کند.

وی بیان کرد:  ما در صدد بیمه کردن تمام صنف مداحان هستیم اما با توجه به بودجه اندک بنیاد تاکنون تنها دوهزار و 100 نفر از 12 هزار مداح کشور بیمه شده اند، که 97 درصد از بودجه را صرف این تعداد کرده ایم.

عظیمی خاطر نشان کرد: طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی تنها افراد زیر 60 سال می توانند از حق بیمه استفاده کنند و بنیاد مبلغ 200 هزار تومان ماهانه به ذاکرین مستحقی که اساسنامه بیمه آنها را پوشش نداده، پرداخت می کند که با آن امرار معاش مي کنند.

وی در خصوص نیاز به کار علمی و پژوهشی گفت: بنیاد مدت 5 سال است که هیئت علمی خود را با عضویت اساتید دانشگاه و افراد شاخص تشکیل داده و در پی تحقق مطالبات مقام معظم رهبري است.

عظیمی افزود: با تشکیل شورای هماهنگی تشکل های مداحی فضای خالی عترت را در مهندسی فرهنگي پر کرده ایم، بنابراین هماهنگی و هم افزایی بین مجمع های فرهنگی مداحی برعهده این شورا است.

در ادامه این مراسم محمدرضا قدس، عضو هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی اظهار کرد:  بنیاد از تعدد و تنوع جامعه مداحان استقبال کرده و خود را موظف به ارائه خدمات به ذاکران می داند.

وی افزود: ما ده سال به صورت چراغ خاموش فعالیت کرده ایم و رسانه های بیگانه تمام تلاش خود را در جهت تخریب ما و تضعیف جامعه شیعی به کار برده اند.

قدس گفت: بنیاد پس از ده سال مهمترین هدف خود را در خدمات بیمه ای نهادینه کرده که به دلیل محدودیت های شدید مالی از اهداف بلند مدت اساسنامه عقب مانده است. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار