نخست وزیر ترکیه: تجمعات مردمی ادامه می یابد

بینالی یلدریم با اشاره به ادامه تظاهرات مردم در حمایت از دولت ترکیه گفت: به هیچ عنوان در برابر خیانتکاران و کودتاگران به زانو در نمی آییم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر ترکیه طی سخنانی در جمع مردم آنکارا گفت: به هیچ عنوان در برابر خیانتکاران و کودتاگران به زانو در نمی آییم و تا زمانی که کار همه آنها را یکسره نکنیم تجمعات مردمی ادامه خواهد داشت.

یلدریم افزود: پرتاب کنندکان بمب و گشایندگان آتش روی مردم هرگز نمی توانند جزو سربازان ترک باشند.

وی خطاب به جمعیت حاضر گفت: براداران و عزیزان از شما خواهش مهمی دارم و آن این است که بین ارتش ملی و میهن پرست ترکیه و کودتاگران تمابز قائل شوید این دو را یکی ندانید.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نگران نباشید کودتاگران به سزای اعمالشان می رسند آنان بهای بسیار سنگینی برای کارهایشان خواهند داد.

نخست وزیر ترکیه با بیان این که 17جولای (27 تیر) از این پس عید دموکراسی ما خواهد بود و ما هرساله آن را جشن خواهیم گرفت ؛ افزود: ما زندگی عادی خود را از سر خواهیم گرفت ولی تا زمانی که گودتاگران را به سزای اعمالشان نرسانده ایم خواب برما حرام خواهد بود و در پایان هر روز به تجمع ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تقدیر از مردم خاطرنشان کرد: مهم ترین سلاح ما در برابر کودتا گران همبستگی همه احزاب سیاسی بود که به رغم اختلاف نظر و سلایق سیاسی در برابر این اقدام ایستادند و بخاطر منافع ملی کشورمان مقاومت کردند. من به نام ملت ترکیه از همه احزاب و جریانهای سیاسی دموکراتها؛ لیبرال ها و ملی گرایان تشکر می کنم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار