معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان از راه اندازی دو دفترخدمات الکترونیکی قضایی در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛خسروی افزود : طی سال آینده تعداد این دفاتر هم در مرکز استان و شهرستان ها افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: این دفاتر خصوصی هستند و دادگستری نظارت ویژه بر عملکرد این دفاتر دارد.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان از ارائه بیش از ۱۰۷ نوع خدمت در دفاترخدمات الکترونیکی قضایی خبر داد و گفت: مراجعه مردم به این دفاتر بار ترافیکی در دادگستری را کاهش می دهد.

وی افزود : با توجه به قانون مصوبه مهندسی کیفری که طی سال گذشته به تصویب رسیده است، پیش بینی شده دادرسیبه صورت الکترونیکی انجام شود.

خسروی خاطرنشان کرد: یکی از خدماتی که در این حوزه ارائه می شود ارائه دادخواستها و دفاعیات از طریق دفاتر پیشخوان الکترونیکی است.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان تاکید کرد: این دفاتر در گام نخست در مراکز استان‌ راه اندازی می‌شود و در سال های آینده هم افزایش خواهد یافت که دادگستری زنجان نسبت به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی برنامه ریزی لازم را دارد.

وی به فعال بودن شبکه ملی عدالت، مرکز ملی داده‌های قوه قضائیه، درگاه ملی قوه قضائیه اشاره کردو گفت: بر اساس قانون باید ارائه خدمات الکترونیکی بوده و یکی از آنها نیز ، ارائه لوایح از طریق خدمات پیشخوان قضایی است و در این میان بیشتر دعاوی از این طریق ارائه می‌شود وشبکه ملی عدالت یکی از اقدامات مهم قوه قضائیه است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.