پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 18/عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به بهانه جلوگیری از قاچاق، کارخانه‌های تولید دخانیات افزایش یافته است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به بهانه جلوگیری از ورود قاچاق سیگار به کشور، کارخانه های تولید مواد دخانی افزایش یافته است.

به بهانه جلوگیری از قاچاق سیگار، کارخانه‌های تولید دخانیات افزایش یافته استعبدالرضا عزیزی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به عوارض جدی ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب های غیر قابل جبران آن ، نه تنها باید از قاچاق مواد دخانی به کشور جلوگیری کرد بلکه با گسترش کارخانه های تولیدی نیز باید مقابله شود.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولان به بهانه اینکه گسترش کارخانه های تولید مواد دخانی در کشور ، قاچاق سیگار و دیگر مواد را کاهش می دهد درواقع بدنبال سودآوری اقتصادی هستند که ادامه این روند قطعا موجب به خطر انداختن سلامت روحی و جسمی افراد جامعه خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه مضرات مصرف مواد دخانی بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: برای مبارزه با قاچاق و کاهش مصرف مواد دخانی در ابتدا باید عزم و اراده جدی برای مقابله با این معضل به وجود آید و در نهایت با فرهنگ سازی و پیش بینی برنامه های کارشناسانه، افراد جامعه را از عوارض ناشی از مصرف آگاه کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ملی و آموزش و پرورش میتوانند بیشترین نقش را دراطلاع رسانی از مضرات و تبعات مصرف سیگار و دیگر مواد دخانی داشته باشند ، قوه مجریه و دیگر دستگاه های اجرایی نیز باید در راستای مبارزه با این معضل و عملیاتی شدن قانون های وضع شده تمام تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۵
این مسولان چرا برای جلو گیری از قاچاق کار خانجات تولید لوازم خانگی را افزایش ندادند این کار فقط در مورد سیگار میسر ومقدار بوده است خیانت تاکی ادامه دارد