پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 15/نقوی حسینی:

پتانسیل لازم برای خشکاندن ریشه قاچاق وجود دارد/خطر ورود بیماری بیوتروریسم به کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که تمامی ظرفیت ها برای مبارزه با قاچاق در کشور وجود دارد اما مقابله با این پدیده جدی گرفته نمی شود.

پتانسیل لازم برای خشکاندن ریشه قاچاق وجود دارد/خطر ورود بیماری بیوتروریسم به کشور
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در حالی که تمامی ظرفیت ها برای ریشه کن کردن کالاهای قاچاق در کشور وجود دارد اما اراده و عزم جدی مسئولان برای مبارزه با این پدیده بسیار کم رنگ است.

وی تصریح کرد: در بحث شناسایی مسیرهای ورود کالا های قاچاق به کشور، تمامی مرزها با دقت کنترل می شود، بنابراین ورود حجم وسیعی از کانتینرهای سیگار به صورت قاچاق بسیار شبهه برانگیز است.

نقوی حسینی با بیان اینکه باید پدیده قاچاق به ویژه قاچاق مواد دخانی را جدی بگیریم، افزود: در حالی که بیماری بیوتروریسم در سراسر دنیا  در حال گسترش است پس مسئولان باید بسیار حساس تر با آن مقابله کنند چرا که خطر آلوده بودن کالاهای قاچاق به ویژه سیگار و مواد دخانی به این بیماری، بسیار بالا است که بی توجهی به این امر صدمات جانی متعددی را به همراه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: از آنجایی که عمده مصرف کنندگان مواد دخانی نسل جوان هستند، بنابراین در صورت آلوده بودن اجناس به بیماری های مرگ آور، جامعه جوان به مرور از بین رفته و دشمن به هدف شوم خود نزدیک تر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار