پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 6/نقوی حسینی:

مبارزه با قاچاقچیان سیگار از مقابله با ریگی سخت تر نیست/ سود‌هایی که جیب‌ عده‌ای را پُر می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد که قاچاق سیگار به کشور جیب برخی از افراد داخلی را پرمی کند که با این پدیده به طور جدی مقابله نمی شود.

مبارزه با قاچاقچیان سیگار از مقابله با ریگی سخت تر نیستسید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: علت ورود حجم وسیع قاچاق سیگار و توتون به کشور، عدم اطلاع و نشناختن مسیر واردات از مرزها نیست بلکه به نظر می رسد که جیب برخی از افراد داخلی از این اتفاق پر می شود.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی تواند ادعا کند که کشور بر معقوله قاچاق اشراف ندارد، تصریح کرد: چرا که انهدام تروریست ها، گویای کنترل دقیق بر مرزها و شناسایی تمامی راه های ورودی بوده و نیز مبارزه با قاچاقچیان کالاهای دخانی از مقابله با ریگی سخت تر نیست.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه صنعت دخانیات یکی از چرخه های مهم اقتصادی هر کشور محسوب می شود، افزود: اگر چرخه اقتصاد صنعت دخانیات در کشور باشد می توان میزان مصرف، کیفیت و استاندار بهداشتی اجناس را کنترل کرد، بنابراین با ورود قاچاق کالاهای دخانی هیچ گونه نظارتی بر این اجناس صورت نمی گیرد که با توجه به شیوع بیماری بیوتروریسم در سراسر دنیا، تهدید جانی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا با پدیده قاچاق مواد دخانی به طور جدی مبارزه نمی شود، گفت: اگرچه واضح است که قطعا افرادی از این اتفاق بهره مند می شوند اما با بررسی های بی شماری که در این حوزه انجام داده ایم هنوز به پاسخ محکمی در خصوص علت عدم مبارزه جدی مسئولان نرسیده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۵
پناه برخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
چه تیتر باحالی، راس میگه از مبارزه با ریگی که سخت تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۵
این خبر دقیقا درسته .
آخرین اخبار