پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 16/خورشیدی مطرح کرد:

گزارشی مبنی بر واردات سیگار اسرائیلی به کشور در اختیار نداریم

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تاکنون هیچ گزارشی دال بر اینکه کالای قاچاق با برند رژیم صهیونیستی وارد کشور شده باشد، در اختیار نداریم.

گزارشی مبنی بر واردات سیگار اسرائیلی به کشور در اختیار نداریمقاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه حجم قاچاق سیگار از 528 میلیون دلار در سال 93  به 144 میلیون دلار در سال 94 کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت :میانگین مصرف سیگار در کشور  55 میلیارد نخ است که قطعا از نظر بهداشتی زیان بار است.

وی در خصوص واردات سیگار با برند و نشان تجاری اسرائیل گفت:  تاکنون هیچ گزارشی دال بر اینکه کالای قاچاق  با برند رژیم صهیونیستی وارد کشور شده باشد در اختیار نداریم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با بیان اینکه مسئول رسیدگی و مبارزه با سوء مصرف دخانیات وزارت بهداشت است، افزود: از مجموع سیگارهای  مصرفی کشور 30میلیارد نخ از محل تولیدات داخلی تامین می شود که از این تعداد 21 میلیارد نخ جزء تولیدات مشارکتی و 9 میلیارد هم تولیدات شرکت دخانیات ایران بوده است.

خورشیدی  مطرح کرد: 5/ 46میلیارد نخ سیگار جزء تولیدات داخلی و واردات قانونی است و تنها فاصله بین شکاف عرضه و تقاضای سیگار از طریق قاچاق پوشش داده می شود که ارزش آن 544 میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.