استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت کامل سرمایه گذاری در این استان فراهم است و با جدیت، مقدمات حضور سرمایه گذاران را در این منطقه از کشور ایجاد می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در دیدار با سفرای شش کشور شرق و جنوب آسیا افزود: در سال های ابتدایی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان نظام و انقلاب تحرک های زیادی را در راستای ناامن سازی آذربایجان غربی داشتند که این تحرکات امروز با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی پایان یافته و امنیت مثال زدنی را در این استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر یکی از استان های امن و با ثبات برای سرمایه گذاری محسوب می شود و انتظار داریم با توجه به این ثبات، از پتانسیل های این استان برای اجرای طرح های سرمایه گذاری استفاده شود.

وی با اشاره به وجود دو کارخانه پتروشیمی و اجرای طرح هایی در راستای توسعه فعالیت های این بخش در آذربایجان غربی اظهار کرد: احداث شهرک پتروشیمی با مرکزیت پتروشیمی مهاباد در دستور کار ماست و آن را دنبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی به دیگر ظرفیت های توسعه ای آذربایجان غربی پرداخت و ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر جاده اکو و جاده ابریشم، وجود 967 کیلومتر مرز با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان، ظرفیت های بالای ترانزیت به کشورهای مختلف و وجود منطقه آزاد ماکو، منطقه ویژه سلماس و خط آهن متصل به راه آهن سراسری از جمله این ظرفیت ها به شمار می رود.

سعادت گفت: در این استان علاوه بر وجود معادن با ارزش سنگ های تزئینی، طلا، مس، آهن و تیتان، سالانه 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که همه اینها زمینه عظیمی برای سرمایه گذاری صنعتی محسوب می شود.

سفرای 6 کشور چین، تایلند، ویتنام، فیلیپین، اندونزی و برونئی نیز در این جلسه سوال های خود را در خصوص راهکارهای همکاری بین دو طرف مطرح کردند.

سفرای این 6 کشور از روز دوشنبه این هفته در ماکو حضور داشته و با ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو آشنا شدند و امروز نیز با حضور در ارومیه با ظرفیت های این شهرستان آشنا شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.