در نشست سفرای جنوب شرق آسیا در منطقه آزاد تجاری ماکو بر ظرفیتهای تجاری این منطقه به عنوان یکی از معابر استراتژیک بین آسیا و اروپا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر کل آسیای شرقی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور در این نشست که در محل مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی ماکو گفت: در این نشست اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در اختیار سفرا و نمایندگان و دیپلمات ها قرار گرفت تا زمینه مشارکت و جلب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد تجاری فراهم شود.

فرازنده افزود: امید است این نشست موجب نزدیک تر شدن مراودات اقتصادی کشورهای حاضر در این نشست شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در در این منطقه فراهم است گفت: بهره مندی از نعمت آب، انرژی و خط لوله انتقال گاز و نیروی انسانی کافی از ظرفیت های این منطقه است.

فروزان افزود: بهره برداری از فرودگاه منطقه آزاد و تکمیل خط آهن ایران و ترکیه در این منطقه و اتصال آن در منطقه آزاد ماکو به یکدیگر، از جمله ظرفیت های مهمی است که در آینده نزدیک موجب شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه خواهد شد.

وی دسترسی به کشورهای آسیای میانه و حوزه دریای سیاه را از مزیت های این منطقه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این امکان برای سرمایه گذاران خارجی فراهم است که به هر میزان ارز و ماشین آلات وارد منطقه آزاد ماکو کنند و امنیت سرمایه آنها از سوی دولت جمهوری اسلامی تضمین می شود.

سفیران 6 کشور جنوب شرق آ؛سیا، فیلیپین، برونئی، اندونزی، ویتنام، چین و تایلند به همراه مسئولان وزارت امور خارجه ایران، در سفری یک روزه برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد تجاری ماکو از این منطقه بازدید کردند.

منطقه آزاد تجاری ماکو با 500 هزار کیلومتر وسعت بزرگترین منطقه آزاد تجاری ایران و دومین منطقه آزاد تجاری جهان از نظر وسعت بعد از منطقه تجاری شانگهای چین است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.