حکم پلمپ مدرسه‌،خلاف دستور رئیس جمهور

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: پلمپ‌ مدارسی‌ که مربوط به دستگاه‌های اجرای هستند خلاف مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور است.

فریدون واسعی مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص جزئیات قانونی بودن پلمپ مدارسی که مربوط به دستگاه‌های اجرایی هستند گفت: مالکیت قریب به 300 مدرسه به دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود که این دستگاه شامل ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی است. 
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مالکیت چنین مدارسی نیز در گذشته در اختیار آموزش و پرورش بوده  و بر اساس احکام و مراحل قانونی مالکیت سایر دستگاه اجرایی سپرده شده بایستی دستگاه‌ها با اتفاق نظر ادامه فعالیت دهند. 
 
واسعی با اشاره به اینکه بین آموزش و پرورش و بنیاد شهید توافقی انجام شده و به تصویب نیز رسیده است در نتیجه پلمپ مدرسه خلاف ضوابط اجرایی به شمار می‌ رود. 
 
مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: قریب به یک ماه  پیش دستوری اکید از سوی رئیس جمهور مبنی بر رعایت ضوابط اجرایی بین دستگاه‌ها ایجاد شده همچنین این مسئله به تأیید هیئت وزیران رسیده  پس بنابراین مسئله هر گونه اجرای  حکم دادگاهی‌ مبنی بر پلمپ‌ مدرسه خلاف ضوابط است. 
 
واسعی‌ یادآور شد: قریب به 90 هزار مدرسه در مالکیت آموزش و پرورش است و تعدادی از آنها نیز که با عنوان قلع و قمع شناخته شده اند جزء مدارسی هستند که ساختمان آن مربوط به آموزش و پرورش و اصل زمین متعلق به فرد خاصی است و کاملا شرایط آن با شرایط مالکیت مدارس مذکور متفاوت است و اولویت آموزش و پرورش نیز ساماندهی مدارس قلع و قمعی بوده است. 

 
انتهای پیام /  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار