راه اندازی دو مرکز داده در کشور جهت تحقق فضای ابری دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای تحقق فضای ابری دولت دو مرکز داده در کشور را راه اندازی و توسعه خواهیم داد.

بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ امروز با حضور وزیر ارتباطات در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد و تا ۱۲ تیرماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. در این نمایشگاه مجموعه‌های استارتاپی و شرکت‌های فعال در این حوزه در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت تا به رشد اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنند.

 عیسی زارع پور در افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ و در جمع خبرنگاران گفت: از اواسط سال ۱۴۰۱ که آغاز  به زیرساخت‌های پردازشی و ارتباطی مورد نیاز کردیم دستگاه‌های دولتی را به صورت متمرکز توسط وزارت ارتباطات تامین کنیم و این امر را هم برای خودمان و هم برای سایر دستگاه‌ها در برنامه هفتم تکلیف کردیم.

او افزود: همه دستگاه‌ها باید، ظرف مدت یک تا دوسال با تاییدیه مراکز داده‌ای که دارند را از وزارت ارتباطات گرفته تا ما تایید کنیم و متصل به فضای ابری دولت شوند که از زیرساخت هایشان هم خودشان استفاده کنند و هم اگز زیرساخت مازاد دارد در اختیار دیگران قرار دهند.

او ادامه داد: اگر هم زیرساخت ندارند باید تمام اطلاعاتشان را به فضای ابری دولت منتقل کنند. در حال حاضر آمادگی این وجود دارد  در دو نقطه کشور مراکز داده را راه اندازی کرده و آن را توسعه داده تا این تکلیف قانونی را انجام دهیم. رفع فیلترینگ گوگل نیز  بررسی خواهد شد.

او گفت: در ۲ دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مردم می‌توانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رای دهند. البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود. این مساله مستلزم این بود که زیرساخت‌های ارتباطی کشور بتواند استعلامات برخط را مدیریت کرده و پاسخ دهد. روز گذشته  از ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال در سراسر کشور، فقط یک شعبه در وزارت کشور مشکل فنی داشت و متصل نشده بود.

زارع پور گفت: تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب العبور که صندوق رای ارسال  شده بودپوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت. ۲۰ مورد تلاش سهوی و عمدی داشتیم که بیشتر آن عمدی بود.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: ۹ مورد قطعی داشتیم که بلافاصله ۴۰۰ تیم اتصال فیبر نوری که در سراسر کشور بودند آنها را شناسایی و خنثی کردندو بیش از ۹۹.۳ استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد.

برچسب ها: نمایشگاه ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار