نتایج یک نظرسنجی نشان داد مردم اروپا عقیده دارند موافقتنامه اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص خروج از این اتحادیه، نباید سخاوتمندانه باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی نشان داد مردم کشورهای آلمان، فرانسه، سوئد و فنلاند عقیده دارند موافقتنامه اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص خروج از این اتحادیه، نباید سخاوتمندانه باشد. 

بر اساس این نظرسنجی که به وسیله موسسه «یو گاو» انجام شد، مردم آلمان و فرانسه بیشترین مخالفت را در خصوص کمک به انگلیس در جریان خروج این کشور از اتحادیه اروپا داشتند. 53 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در هر دو کشور آلمان و فرانسه اعلام کردند انگلیس نباید در انتظار هیچ گونه لطف و ملاحظه ای در این جریان باشد. 27 درصد از پاسخگویان این نظرسنجی در دو کشور مذکور نیز اعلام کردند اتحادیه اروپا باید موافقتنامه سخاوتمندانه ای در جریان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارائه کند.

به علاوه، نزدیک به نیمی از رای دهندگان در دو کشور فرانسه و آلمان اعلام کردند تنها در صورتی از موافقتنامه تجارت آزاد با انگلیس حمایت خواهند کرد که این کشور همچنان با زندگی و کار کردن شهروندان اتحادیه اروپا موافقت کند.

مخالفت با جابجایی آزادانه نیروهای کار در اتحادیه اروپا، یکی از مهمترین پیام های کارزار حامیان خروج انگلیس از این اتحادیه بود که در همه پرسی 23 ژوئن مورد حمایت مردم این کشور قرار گرفت.

از میان پنج کشوری که در این نظرسنجی شرکت کردند، تنها مردم دانمارک با ارائه یک موافقتنامه سخاوتمندانه برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافق بودند.

در این نظرسنجی بیش از دو هزار نفر در آلمان، بیش از هزار نفر در فرانسه و نزدیک به هزار نفر در هر یک از کشورهای سوئد، فنلاند و دانمارک شرکت کردند.

انگلیس هنوز به صورت رسمی، تصمیم خود به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار