فرماندار شهرستان کنگاور گفت:با وجودمشکلات بسیار در شهرستان، با توجه به کمبود منابع پنج خواسته اصلی را در اولویت درخواست‌های خود از دولت پیشنهاد داده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شریف خسروی با اشاره به سفر پیش روی هیات دولت به استان گفت: تمام تلاش ما این است که با توجه به منابع مالی محدود دولت اولویت‌ها و خواسته‌های اصلی شهرستان را در این سفر مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه کنگاور اولین شهر ورودی استان از مرکز کشور است، افزود: قطعا با توجه به گردشگر پذیر بودن استان انتظار می‌رود تا اولین شهر ورودی استان چهره توریستی مناسبی داشته و محل‌های اقامت در آن لحاظ شود.

خسروی به وجود شهرک "حلبچه" شهرک به جای مانده از دوران جنگ در شهر کنگاور اشاره کرد و افزود: این شهرک پذیرای مهاجران کُرد حلبچه بود و "جلال طالبانی" رییس جمهور سابق عراق مسئولیت این شهرک را در سالهای جنگ برعهده داشت.

فرماندار شهرستان کنگاور اظهار کرد: این شهرک شامل 452 واحد مسکونی به همراه سایر امکانات از قبیل مدرسه و مسجد است و 70 درصد زیرساخت های مورد نیاز برای تبدیل آن به یک شهرک گردشگری آماده شده و در صورت تامین اعتبار 30 درصد باقی مانده آن نیز تکمیل می‌شود.

وی افزود: موقعیت این شهرک به صورتی است که تا استانهای کردستان، لرستان و همدان و نیز مرکز استان تنها یک ساعت فاصله دارد و تکمیل تبدیل این شهرک به شهرک گردشگری و اختصاص اعتبار به آن یکی از خواسته‌های اصلی ما از هیات دولت است.

وی تکمیل سد "آناهیتا" را هم یکی دیگر از خواسته‌های اصلی مردم کنگاور عنوان کرد و افزود: این سد هم اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مصالح مورد نیاز برای تکمیل این سد کاملا دِپو شده است، گفت: تنها اختصاص اعتبار برای اتمام اجرای این سد را می‌خواهیم و در صورت تامین اعتبار، این سد تا خردادماه سال آینده قابلیت آبگیری و بهره‌برداری خواهد داشت.

خسروی رونق کشاورزی، تامین پایدار آب شرب شهر کنگاور، مهار سیلاب، توسعه گردشگری اطراف سد و توسعه صنعتی را ازجمله مزایای بهره‌برداری از این سد عنوان کرد.

فرماندار شهرستان کنگاور تکمیل دوبانده شدن محور کنگاور-نهاوند را از دیگر خواسته‌های مردم کنگاور از هیات دولت عنوان کرد و افزود: 17 کیلومتر از این مسیر سهم استان کرمانشاه است که کار در چهار کیلومتر آن در حال انجام است.

وی افزود: این محور محور ترانزیتی غرب به جنوب کشور هم محسوب می‌شود و ترافیک زیاد به ویژه در ایام اربعیندر این محورموجب شده تا تصادفات بسیاری را در این مسیر شاهد باشیم.

خسروی تکمیل دو بانده کردن محور کنگاور-تویسرکان را هم از دیگر خواسته‌های مهم مردم کنگاور عنوان کرد و افزود: پنج تا شش کیلومتر از این مسیر در محدوده شهرستان کنگاور قرار دارد که متاسفانه به دلیل ترافیک زیاد تصادفات بسیاری را هم در این محور شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان کنگاور تکمیل پنج مجتمع آبرسانی روستایی را از دیگر خواسته‌های مهم شهرستاناز هیات دولت عنوان کرد و افزود: این پنج مجتمع در مجموع بین 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تکمیل آنها حداقل 30 روستای شهرستان دارای منابع آب آشامیدنی پایدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم تکمیل این مجتمع‌ها قطعا در آینده‌ای نزدیک مهاجرت روستاییان را به شهر و توسعه حاشینه‌نشینی را شاهد خواهیم بود.

خسروی با بیان اینکه چهار پروژه اخیر ملی هستند، گفت: این پروژه‌ها تنها افزایش قدرت چانه زنی مسئولان مربوطه برای کسب اعتبارات بیشتر را می‌خواهند. به طور مثال در بحث مجتمع‌های آبرسانی روستایی ما شاهد ناکارآمدی اداره آب و فاضلاب روستایی استان در جذب اعتبارات هستیم.

فرماندار شهرستان کنگاور در ادامه با بیان اینکه دستاوردهای سفر هیات دولت به استان را باید با توجه به منابع مالی دولت سنجید، گفت: قطعا با توجه به اینکه کرمانشاه هشت سال خط مقدم جبهه بوده و آسیب‌های فراوانی را متحمل شده انتظار داریم که مسئولین کشوری توجه ویژه‌ای به این استان و مشکلات آن داشته باشند.

خسروی به هم مرزی استان با کشور عراق اشاره کرد و افزود: کرمانشاه علاوه بر بخش عرب نشین با بخش کردنشین عراق نیز هم مرز است و همین امر زمینه خوبی را برای مبادلات تجاری دو کشور از طریق استان کرمانشاه فراهم کرده است.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.