کارشناس تغذیه خوردن این نوشیدنی ها را در روزهای غبار آلود توصیه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مریم شیرمستی عرق گیاهی آویشن را یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای روزهای غبارآلود دانست که هم ریه و سیستم تنفسی را تقویت می‌کند و هم برای تقویت سیستم ایمنی در برابر آلودگی‌هایی که ممکن است همراه ریزگردها باشد، مفید است.


وی مصرف "به‌دانه" که در آب ریخته شده و لعاب خود را پس داده را نیز مفید است و افزود این ماده خصوصا برای افرادی که در گرد و غبار سرفه می‌زنند و خشکی گلو دارند مفید است و تارهای صوتی و ریه را تقویت می‌کند.

کارشناس تغذیه گفت : مصرف میوه و سبزیجات خصوصا میوه‌های قرمز که آنتی اکسیدان بالایی دارند نیزدر روزهای غبارآلود توصیه می‌شود.

شیرمستی افزود: در چنین روزهایی بهتر است از آب سیب و آب طالبی طبیعی استفاده شود که هم در دسترس هستند و هم ویتامین‌های تقویت کننده سیستم ایمنی در آنها فراوان است.

وی نوشیدنی ولرم شیرعسل را نیز مفید دانست و گفت: عسل یک آنتی بیوتیک قوی است و می‌تواند برای مقابله با میکروب‌هایی که وارد دستگاه تنفسی و گوارشی می‌شود، مفید باشد.

شیر مستی ، شیر هم با ایجاد مخاط بر روی دستگاه گوارش مانع جذب میکروب‌ها در بدن می‌شود و از سوی دیگر چون جزو مایعات است به دفع مواد سمی بدن کمک می‌کند.

وی مصرف مایعات در روزهای غبارآلود را بسیار ضروری خواند و گفت در روزهای غبارآلود باید مرتب آب نوشید تا سموم و آلاینده‌هایی که وارد بدن می‌شود، دفع شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، عرق ، روز ، غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.