سال گذشته 70 عنوان کتاب در استان چهارمحال و بختیاری چاپ شد که نسبت به شاخص هدفگذاری شده 62 درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته 70 عنوان کتاب با موضوعات دینی و مذهبی، تاریخ، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روان شناسی در استان به چاپ رسید گفت: 65 عنوان آن را واحدهای انتشاراتی استان چاپ کردند.

جواد کارگران افزود: این تعداد در مقایسه با شاخص هدفگذاری شده استاندارد چاپ کتاب برای استان که 40 عنوان بود، 62 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به اعطای یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای حمایت از حوزه چاپ و نشر کتاب چهارمحال و بختیاری، افزود: در حال حاضر 47 واحد انتشاراتی در استان وجود دارد که 40 واحد آن در حال فعالیت است.

کارگران اظهار داشت: در سال گذشته نیز 4 ناشر جدید در استان مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی، اهدای ٥٠ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و ادارات، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای علوم قرآنی و برپایی نمایشگاه کتاب ناشران کشور را از فعالیتهای صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری برشمرد و اضافه کرد: این اقدامات سبب شد تا شهرکرد مرکز استان در سال گذشته به عنوان نامزد پایتخت کتاب کشور و جزء سه شهر برتر کتاب از سوی یونسکو معرفی شود.

کارگران همچنین یادآور شد: هم اکنون 34 انجمن ادبی در چهارمحال و بختیاری فعال است و هر یک از شهرستان های 9 گانه استان هم مسئول برگزاری یک جشنواره شعر می باشند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار