روسیه از آزمایش موشک قاره پیمای جدید خود با برد بیش از ۱۱ هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ویکتور یسین» فرمانده سابق نیروهای موشکی روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: روسیه قصد دارد آزمایش‌هایی را بر موشک جدید بالستیک قاره پیمای خود به نام «سرمت» انجام دهد.

مقام ارشد نظامی سابق روسیه در این زمینه گفت: نیازهای اولیه برای نسل بعدی موشک‌ها غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی کنونی آمریکا است.

این مقام سابق روسی اظهار داشت که این موشک جدید قاره پیما باید قادر به رسیدن و اصابت به اهدافی در قطب شمال و جنوب باشد بنابراین برد پرتاب باید به طور قابل توجه و در قیاس با موشک‌های قبلی افزایش یابد.

موشک‌های سرمت جایگزین موشک‌های قدرتمند «RS-20V Voevoda» که در ناتو «SS-18 Mod.3 Satan» نام دارند، خواهند شد.

موشک‌های «وئو ودا» بیش از 25 سال است که در خدمت ارتش روسیه بوده و هرکدام قادر به حمل 10 مگاتن کلاهک هسته‌ای و بردی بیش از 11هزار کیلومتر هستند.

بر این اساس، این موشک جدید همچنین به سامانه ضد دفاع موشکی نیز مجهز خواهد شد و در آینده قادر به نبرد برابر سلاح‌های فضایی می‌شود و قرار است سال 2018 در خدمت ارتش روسیه قرار گیرد.

«یوری بوریسوف» معاون وزیر دفاع روسیه که معاون صنایع دفاعی این کشور نیز  است، عنوان داشت که برد موشک‌های جدید متجاوز از 11 هزار کیلومتر خواهد بود.

 کارشناسان نظامی  ضمن دست یافتنی نامیدن این مسئله عنوان کردند که موشک سرمت می‌تواند به مدد فرمول بهینه شده سوخت و طراحی جدیدش به این هدف برسد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار