مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان از آغاز خرید گندم در همدان خبر داد.

خرید گندم در همدان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی فرشچی‌موحد از آغاز فصل خرید گندم در همدان خبر داد و اظهار کرد: در چند روز اخیر خرید گندم در استان آغاز شده و سیلوها و مراکز خرید، آماده خرید این محصول هستند.
وی با توجه به افزایش بارندگی‌های مناسب و به موقع طی امسال در استان، این موضوع را در افزایش تولید و در نتیجه افزایش خرید گندم مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال 450 تا 500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان از انتخاب انبارها و سیلوهای استاندارد برای خرید و ذخیره گندم در استان خبر داد.
این مسئول افزود: قبل از آغاز خرید، اکیپی متشکل از کارشناسان ادارات مربوطه از مراکز ذخیره‌سازی گندم در استان بازدید کردند و اقدامات لازم به منظور خرید و ذخیره‌سازی به موقع و مناسب انجام شده است.

فرشچی‌موحد با اشاره به پیش‌بینی خرید 550 هزار تن گندم در همدان طی امسال، گفت: طی چند سال اخیر با افزایش خرید گندم مواجه بودیم و سال گذشته توانستیم 307 هزار تن خرید داشته باشیم که امسال بیشتر از این میزان پیش‌بینی خرید داریم.

وی با اشاره به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان، با بیان اینکه در دهه‌های گذشته میزان ذخیره‌سازی گندم بسیار کم بود چرا امکان ذخیره‌سازی در فضاهای سرپوشیده نبود، تصریح کرد: اکنون با امکانات موجود، ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان خوب است و در واقع دو برابر پیش‌بینی خرید، ظرفیت ذخیره‌سازی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان بیان کرد: امسال فضای ذخیره سازی گندم در استان افزایش پیدا خواهد کرد و نگران فضای ذخیره‌سازی نیستیم.
وی از تأکید بر خرید گندم کیفی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در صورت خرید گندم با کیفیت، آرد و در نهایت نان با کیفیتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.