معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حال حاضر یکی از استان‌های پاک در خصوص استفاده مجاز از کود و سموم کشاورزی است.

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛شهرام عسکری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در کشاورزی باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد نظارت بر استفاده از کودها و سموم کشاورزی است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نیز نسبت به نوع محصولی که استفاده می‌کنند حساسیت‌هایی دارند و موضوعات مربوط به چگونگی تولید و همچنین استفاده از کودها و سموم را پیگیری می‌کنند، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر یکی از استان‌های پاک در خصوص استفاده مجاز از کود و سموم کشاورزی است.
 
عسکری گفت: با اقداماتی که انجام شده اکنون استفاده از سموم و کودها در مزارع کشاورزی استان تا حدی مجاز است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون 38 گواهینامه تشویقی از سوی استاندارد دریافت کرده‌ایم.
 
این مسؤول در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گذشته‌ها سم‌پاشی درختان سیب در 6 مرحله انجام می‌شد که در حال حاضر این کار به دو بار تقلیل یافته است.
 
وی در خصوص تولیدات گلخانه‌ای و استفاده بیش از حد کود و سموم در این محصولات گفت: برخی گمان می‌کنند در محصولات گلخانه‌ای بیش از حد مجاز از کودها استفاده می‌شود در حالی که چنین نیست و به صورت کنترل شده این کار انجام می‌شود.
 
عسکری با تأکید بر این که محصولات گلخانه‌ای از محصولات غیر گلخانه‌ای در این زمینه سالم‌تر نیز هستند، افزود: این تلقی اشتباهی است که در جامعه نسبت به محصولات گلخانه‌ای وجود دارد زیرا استفاه از کود توسط کارشناس صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.