میانگین زمان دادرسی به پرونده های قضایی در هرمزگان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،رییس کل دادگستری هرمزگان گفت:پارسال میانگین مدت زمان دادرسی قبلا 128 روز بود که اکنون به  103 روز  کاهش یافته است.
حجت الاسلام اکبری افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پرونده های قضایی به شوراهای حل اختلاف وارد که ۲۰ درصد پرونده ها درشورا ها مختومه می شود و برخی هم به زارش اصلاحی نیاز داردند . 
وی گفت: سیاست دادگستری استان در مقابله با فساد اقتصادی، همان سیاست نظام است و با هرگونه فساد اقتصادی مقابله می شود، اما پرونده های مهمی مانند فرودگاه قشم بسیار پیچیده است و قاضی باید جرم را احراز کند تا حکم بدهد.
حجت الاسلام اکبری افزود: دراصل ۱۵۶ قانون اساسی به وظیفه پیشگیری از جرم از سوی قوه قضائیه اشاره شده است که در همین زمینه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز با عضویت 22 دستگاه استان تشکیل شده است.
وی گفت: کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری در استان نیز تشکیل شده تا از سرمایه گذاری های قانونی در استان حمایت شود.
حجت الاسلام اکبری افزود: از آنجایی که مردم باید به عدالت آسان دسترسی داشته باشند امسال در دو بخش احمدی و توکهور و هشتبندی دادگاه راه اندازی می شود.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاهش ، میانگین ، دادرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.