رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و 700 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا قدرتی تصریح کرد قوچان دارای یک کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت کشتار 4000 قطعه در ساعت می باشد و از ابتدای سال تاکنون این شبکه بر تولید ، توزیع و عرضه بیش از هزار و 700 تن گوشت مرغ و 19 تن گوشت بوقلمون نظارت مستمر داشته است.

وی گفت: همچنین در بازدیدهای دوره ای کارشناسان این شبکه از 5 داروخانه دامپزشکی و مراکز درمانی دامی، 18 قلم داروی دامی قاچاق از 2 داروخانه متخلف، کشف و ضبط کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با بیان اینکه پرونده های این متخلفین جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: بیشتر داروهای دامی قاچاق از کشورهای همسایه غربی ایران، علی الخصوص کشور عراق وارد بازار عرضه داخلی می شود و با توجه به اوضاع نابسامان این کشور، هیچگونه نظارتی بر این داروها نیست.

قدرتی با بیان اینکه این داروهای قاچاق می توانند مشکلات عدیده ای را در جمعیت دامی و حتی جمعیت انسانی به دنبال داشته باشند، تاکید کرد: طرح تشدید نظارت بر داروخانه هاي دامي اين شهرستان در حال اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به ضرورت نظارت بر مکان های عرضه داروهای دامی و در راستای نظارت بر اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از توزیع بی رویه کارشناسان شبکه دامپزشکی قوچان بصورت دوره ای از داروخانه های دامپزشکی و مراکز خدمات دامی بازدید می نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان یادآور شد: جلوگیری از خرید و فروش داروهای خارج ازچرخه نظارتی شبکه دامپزشکی و تاریخ منقضی، همچنین انطباق شرایط فیزیکی داروخانه ها با ضوابط و دستور العمل های سازمان دامپزشکی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.