اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از افزایش 8 برابری صادرات گوشت مرغ ازخراسان رضوی به دیگر کشورها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مقصد صادرات فوق کشورهای افغانستان،تاجیکستان و عراق بوده و رقم آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این رشد را نشان می دهد.

محمدرشتی باف میزان صادرات گوشت مرغ را طی بازه زمانی 2 ماهه ابتدای سال جاری 1770 تن ذکر کرد و افزود: این میزان 1550 تن بیشتر از صادرات مرغ طی مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی میزان تخم مرغ صادر شده طی مدت یادشده را نیز 7300 تن به ارزش 3 میلیون و 950 هزار دلار دانست که این میزان به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 1900تن افزایش را نشان می دهد و مقصد این میزان صادرات کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است.

رشتی باف تصریح کرد: اگر محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.