تشدید طرح نظارتی ماه رمضان در بازارهای شهر مانند سال های قبل ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی در نشست خبري ویژه تشریح برنامه های طرح ویژه نظارتی ماه رمضان، گفت: این طرح باهدف کنترل قیمت ها در بازارهای مشهد صورت می گیرد.

علی باخرد افزود: نرخ اقلام مهم از جمله گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز و شکر توسط جهاد کشاورزی تعیین شده و به اطلاع شهروندان می رسد.

وی با اعلام تلفن 124 و سامانه 30008124 که آماده دریافت شکایات مردمی است، گفت: نرخ زولبیا بامیه درجه دو 5500 و درجه یک 7500 و ممتاز 8500 طبق نرخ سال قبل کماکان معتبر و اجرایی است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی افزود: از آنجا که نمایشگاه بزرگ طرح ضیافت در نمایشگاه بین المللی امسال برگزار نشد اما تمهیدات لازم برای عرضه انواع اقلام مهم در فروشگاههای شهرداری در سطح شهر پیش بینی شده و در برخی مناطق،طبق نیاز از وجود اصناف استفاده می شود.

باخرد با بیان نرخ حلیم ویژه ماه رمضان اظهار کرد: این کالا درجه یک با گوشت گوساله هر کیلو 6300 تومان، درجه 2 هر کیلو 5950 تومان و درجه 3 هر کیلو 4450 اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ شله درجه یک هر کیلو 8000 و درجه دو هر کیلو 5500 تومان است، همچنین درج نرخنامه برای ارایه خدمات و فروش کالا الزامی است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی ادامه داد: ضمنا گشت های مشترک بازرسی و نظارت با خودروهای تابلودار در سطح شهر با تخلفات احتمالی برخورد می کنند.

باخرد گفت: پایگاههای ثابت اصناف در ابتدای خیابان امام رضا، اول خیابان طبرسی، مجتمع سپاد مقابل بازار خیام و پایگاه اتاق اصناف در خیابان بلوار سازمان آب جهت دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت در کل استان برگزار می شود، افزود: آمار تعداد بازرسی های دو ماهه سال 95 در شهر مشهد 60960 موردو تعداد تخلفات کشف شده 5204 عدد بوده و درصد تخلفات به نسبت بازرسی ها 9 درصد بوده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: نرخ خرما جزو اقلام مشمول نرخ گذاری نیست اما نوسانات نرخ در بازار قابل کنترل بوده و درحال حاضر متوسط نرخ خرما در سطح شهر نوع مرغوب از نوع مضافتی هر کیلو 8000تومان می باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.