محیط کار فضایی است که شما روزانه ساعات زیادی را در آن سپری می کنید بنابراین سعی کنید در برابر همکارانتان در نقش کمک کننده و مشوق ظاهر شوید.

بهناز مقدم کارشناس علوم اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش های تعامل در محیط کار اظهار داشت: محیط کار فضایی است که شما روزانه ساعات زیادی را در آن سپری می کنید و با افراد دیگر به صورت مداوم در حال برقراری ارتباط هستید، بنابراین لازم است برای تعامل بهتر با همکارانتان مهارت هایی را فرا بگیرید و به نکاتی توجه کنید. 

وی افزود: در محیط کارتان هرگز به این دلیل که پایه شغلی بالاتری دارید، به دیگران فخر نفروشید، چرا که این کار می تواند بسیار آزار دهنده بوده و همکارانتان را از شما دور کند. همواره سعی کنید نسبت به دیگر همکاران و نیز زیردستانتان با احترام برخورد کرده و شخصیت آنها را زیر سوال نبرید و به خاطر داشته باشید که ممکن است روزی جایگاه شغلی شما باهم عوض شود! 

این کارشناس ادامه داد: تلاش کنید کمک کننده باشید اگر همکار جدیدی به جمع تان اضافه شد به جای واکنش های منفی سعی کنید ارتباط دوستانه ای با او داشته و اعتمادش را جلب کنید چرا که ایجاد دافعه کردن در  همکارانتان در طولانی مدت بر کیفیت کار شما هم تأثیر خواهد گذاشت. 

مقدم تصریح کرد‌: در مناسبت های مختلف مثل تولد، ازدواج و فوت اقوام با آنها همدلی کنید حتی اگر دوستان صمیمی نیستید از گفتن یک تبریک یا تسلیت ساده مضایقه نکنید. 

وی در ادامه تأکید کرد: درباره کمک کردن به همکاران در محیط کار ذکر این نکته لازم است که در این کار آنقد زیاده روی نکنید که کمک کردن برای شما وظیفه محسوب شود و یا  همکارتان وظایفش را به شما محول کرده و از خوب بودن شما سوء استفاده کند. 

مقدم گفت: اگر همکارتان دوست صمیمی شماست در محل کار او را با نام خانوادگی بخوانید و از به کار بردن نام کوچک او بویژه به صورت شوخی و خارج از عرف خودداری کنید. 

وی افزود: هرگز حس حسادت را در همکارانتان زنده نکنید حتی اگر شما فردی موفق و کارمند نمونه محسوب می شوید، به نحوی رفتار نکنید که نشان دهد شما برتر و بهتر از آنها هستید. 

این کارشناس در پایان گفت: اگر احساس کردید همکارتان به هر دلیلی اعم از موقعیت شغلی، وضعیت ظاهری یا محبوبیت شما حسادت می کند سعی کنید بدانید که احساس ضعف  و حقارت می کند بنابراین سعی کنید به او نزدیک شده و حس مثبتی را در وی نسبت به خودتان ایجاد کنید، در نقش یک مشوق ظاهر شده و با گفتن جملات روحیه بخش به او  اعتماد به نفس بدهید تا موضوعیت حسادت را در وی  از بین ببرید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار