رئیس کل دادگستری با اشاره به برخورد قاطعانه دستگاه قضایی استان با جرائم خشن گفت: دستگاه قضایی در سال جاری بیش از 180 اسلحه ضبط کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی با اشاره به کاهش پرونده‌های جرائم خشن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد قاطعانه و بازدارنده دستگاه قضایی استان موجب کاهش جرائم خشن شده است به نحوی که تعداد پرونده‌های جرائم خشن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
 
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه قضایی به جرائم خشن خصوصاً جرایمی که فرد از اسلحه استفاده کرده باشد در نخستین فرصت رسیدگی می‌کند چرا که کسانی از اسلحه استفاده می‌کنند محارب هستند و باید در همان محل جرم به دار مجازات آویخته شوند.
 
وی همچنین از برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با حاملان سلاح ولو به صورت مجاز خبر داد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی من در شورای تأمین دریافت مجوزی از شورای امنیت ملی کشور مبنی بر خلع سلاح عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
این مسؤول اضافه کرد: اسلحه باید فقط برای عشایر که در کوه‌ها زندگی می کنند استفاده شود و ضرورتی ندارد در شهر از اسلحه استفاده کرد، اگر در مراسم عروسی، عزا و یا در هر جایی دیگری اسلحه کشف کنیم آن را ضبط و برخورد قاطع انجام می‌شود.
 
وی گفت: گاهی دیده شده اسلحه مجوز به‌نام فردی صادر شده، اما پسر، برادر و شخصی به غیر از صاحب اسلحه از آن استفاده می‌کند که در این مورد هم سلاح ضبط و برخورد انجام می‌شود.
 
مزارعی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان در یک بازه زمانی سه ماهه در سال جاری بیش از 180 اسلحه ضبط کرده است، ضمن اینکه آمار ضبط اسلحه در بازده زمانی یک ساله به اندازه سه یا چهار سال گذشته بوده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.