معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: برخی از خطوط ریلی کشور از سال 1337 بازسازی نشده و خطوطی که نیاز به بازسازی دارند به یک هزار و 400 کیلومتر می رسد.

سعید محمد زاده معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود 12 هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی در کشور داریم که از این رقم حدود  1400 کیلومتر نیاز به نوسازی دارد.

وی علت این امر را تحریم و عدم تحقق بازسازی و نوسازی خطوط ریلی می داند.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 400 کیلومتر از خطوط ریلی باید در کوتاهترین و سریعترین زمان ممکن بازسازی و نوسازی شود، تصریح کرد : درصورتیکه نوسازی سالانه 400 کیلومتر از خطوط ریلی محقق شود، شبکه ریلی کشور به روز خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه عمر ریل به سرعت، میزان بار عبوری، شرایط هندسی ریل و نحوه نگهداری آن بستگی دارد، افزود : عمر ریل در کشور حداکثر 25 الی 30 سال است و در مناطق کوهستانی به 22 سال هم می رسد.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نگهداری شبکه ریلی کشور را مستلزم انجام عملیات مستمر و روزانه دانست و اظهار داشت : بازسازی و تعویض ریل در دنیا به طور متوسط 5 درصد است و در کشور ما به دلیل کوهستانی بودن برخی مناطق ، بازسازی به 7 درصد می رسد، اما به دلیل بعضی مشکلات نوسازی و بازسازی قسمتهایی از خطوط ریلی انجام نشده، بطوریکه در برخی مناطق کشور، آخرین بازسازی خطوط ریلی در سال 1337 انجام شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
با سلام این راه اهن تبریز خیلی خطوطش فرسوده هست و سرعت قطار ان 80 کیلومتر تا تبریز با ماشین 7 ساعته است با قطار 14 ساعت !!!درحالیکه با بازسازی خطوط و چند میلیاردتومان هوشمند سازی میتواند به سرعت 160 کیلومتر برسد که زمان رسیدن دوبرابر کند و در 5 ساعت برسد لطفا مسئولان پیگیری کنند تا مردم از حمل و نقل ایمن ریلی بیشتر استفاده کنند تا جاده ای که تلفات بالایی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
ربطش یه تحریم چیه؟
آخرین اخبار