از زمان بهرهبرداری فرودگاه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۴، باند اصلی فرودگاه (۲۹R/۱۱L) به طول ۴۲۰۰ متر، بستری برای نشست و برخاست پروازها بودهاست. در سالهای گذشته، سطوح پروازی فرودگاه بنابهضرورت، به صورت مقطعی و در احجام جزئی مرمت شده ولیکن با گذشت زمان و استهلاک، عملیات بهسازی سراسری برای این باند بسیارضروری بود که شهرفرودگاهی با برنامهریزی مناسب و لحاظ ارزیابی ریسک و اقدامات ایمنی برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته بهسازی کامل رویه سطوح پروازی واستریپسازی را به انجام رساند.
سعید چلندری، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) از پایان عملیات بهسازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار داشت: پروژه بهسازی باند ۲۹ راست شامل تراشیدن دو لایه آسفالت باند ٢٩ راست به عرض ٦٦ متر و طول٣٣٠٠ متر، تراش آسفالت تاکسیویهای ارتباطی، قیر پاشی، اجرای نوار ژئوگرید، اجرای دولایه اسفالت بیندر و توپکا روی باند ۲۹ راست، برچیدن و تعویض آیرولاستیکها، ترمیم پد بتنی ابتدای باند ١١ چپ به طول ٤٥٠ متر و خاکریزی استریپها، تمیزکاری، درزگیری سطوح و نصب سیستم روشنایی بوده که با تلاش شبانهروزی همکارانم و پیمانکار مربوطه شرکت بلند طبقه صورت پذیرفته است.
همچنین امروز نمایندگان سازمان حسابرسی از برخی پروژههای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید که با حضور رضا اسماعیلزاده، عضو هیأت عامل سازمان حسابرسی به اتفاق هیئتهمراه صورت گرفت، سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در میزبانی از هیئت بازدیدکننده توضیحات لازم درخصوص پروژههای توسعهای شهر فرودگاهی را ارائه نمود.
شایان ذکر است ترمینال سلام، پروژه بهسازی باند ۲۹ راست و استریپسازی سطوح پروازی، مرکز تعمیر و نگهداری موتور هواپیمای هورسپهر سامان، ترمینال هوشمند بار و درب خروج گمرک منطقهآزاد شهر فرودگاهی از جمله پروژههایی بود که در بازدید امروز مورد توجه قرار گرفت.
منبع: فرودگاه امام خمینی (ره)