وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد؛

بیش از ۲ هزار نفر در کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند

تا پایان سال ۲۰۱۵، تعداد ابتلا به ایدز در افغانستان به ۲۰۸۶ نفر رسیده که این تعداد، به دلیل مصرف مواد مخدر و روابط جنسی با خطر رشد مواجه است.

بیش از ۲ هزار تن در کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت صحت عامه اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۵، تعداد ابتلا به ایدز در افغانستان به ۲۰۸۶ نفر رسیده که این تعداد، به دلیل مصرف مواد مخدر و روابط جنسی با خطر رشد مواجه است.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که صندوق پول جهانی حدود ۸٫۶ میلیون دالر را برای مبارزه با مرض ایدز در افغانستان اختصاص داده است و بر اساس اطلاعات وزارت صحت، پول اختصاص داده شده به همکاری برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در افغانستان خرج می‌شود.

نجیب الله صافی، رئیس عمومی طب وزارت صحت گفت: افغانستان در بین کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی در حال تجربه ایدز قرار دارد.

وی هشدار داد: افغانستان به دلیل مصرف تزریقی مواد مخدر و بیماری جنسی با خطر رشد شیوع بیماری ایدز روبرو است و از طرفی هم دسترسی به اطلاعات در مورد ایدز اندک است.

صافی گفت: در حال حاضر نیاز است تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه بیشتر اتخاذ شود، تا خطر شیوع ایدز در افغانستان بر طرف گردد.

براساس آمار ارائه شده از طریق برنامه ملی کنترل ایدز تا پایان سال ۲۰۱۵ به تعداد دو هزار ۸۶ نفر در کشور افغانستان اعلام شده است که در میان آن ۱۳۳ نفر از بین رفته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، صحت ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار