محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی و دبير شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت در گفتوگو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: واقعیت این است که در کشور ما که هر دانشگاهی 10 ها رشته تحصیلی، بیش از 100 رشته PHD و فلوشیپ و تخصص دارد تعیین اولویت برای برخی رشتههای خاص، بسیار سخت است چرا که هرکدام برای خود استادان، دانشجویان و حتی آزمایشگاههای ویژه دارند.
وی با بیان اینکه در مجموع حدود 300 رشته می تواند با برنامه ریزی مناسب در قالب تحصیلات تکمیلی برطرف کننده نیازهای کشور باشد، افزود: طبق سیاستی، با بررسی نیازها و فنآوریهای کشور در نهایت به 300 رشته رسیدیم که به نوعی حمایت بیشتری را نیاز دارند؛ از این رو با دسته بندی جدید، به 50 محور آنها را تقسیم بندی کردیم.
لاریجانی بیان کرد: هم اکنون در دانشگاهها با سپردن این 50 محور به مناطق آمایشی در ضمن توجه به سایر رشتهها، به این رشتههای نیازمند به حمایت بیشترهم توجه می شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع، نوعی ماموریت گرایی دانشگاهها است، ادامه داد: به عبارت دیگر در عین توجه و حمایت از رشتهها و فرآیندهای آن، از ماموریتهای آنها بخصوص اگر در راستای رفع نیازهای کشور باشد حمایت می کنیم.
معاون آموزشی و دبير شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: حتی اگر دانشگاهها رشتههایی را در این راستا داشته باشند و به ما پیشنهاد دهند به سمت حمایت و ساماندهی آنها می رویم.
وی یادآور شد: خوشبختانه این ماموریتها در نیمه سال 94 به دانشگاهها سپرده شد و طبق نامهای به کل مناطق کشور این ماموریتها را برای یک سال آتی هم تمدید کردیم تا دانشگاهها بتوانند در همان زمینهها کارشان را توسعه دهند.
انتهای پیام/