جنبه آموزشی راهنمای بالین از مهم‌ترین مسائل دانشگاه علوم پزشکی کشور است

معاون آموزش و درمان وزارت بهداشت گفت: کمیته‌های مختلفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی درمانی برای اجرای هر چه بهتر راهنمای بالینی به وسیله وزارت علوم تشکیل شده است.

تشکیل کمیته‌های آموزشی با هدف اجرای دقیق راهنمای بالینی/ جنبه آموزشی راهنمای بالینی یکی از مهم‌ترین مسائل دانشگاه علوم پزشکی کشور استمحمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث راهنمای بالینی ابلاغی وزیر بهداشت اظهار داشت: راهنمای بالینی مبحث بسیار مهمی است و خوشبختانه از مدت‌ها پیش این فهرست با کمک بردهای تخصصی و انجمن علمی این مسیر در حال طی شدن است و راهنمای بالینی با نظر انجمن علمی و گروه پزشکی و همچنین افراد دست‌اندر کار ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با تأیید وزیر بهداشت 200 راهنمای بالینی ابلاغ شده و من امیدوارم در روزهای آینده راهنمای بالینی مهم‌ترین مسئله‌اش که بخش جنبه آموزشی آن است بتواند در مسیر خود قرار گیرد تا ارائه خدمات به بالاترین سطح از کیفیت برسد.

لاریجانی ادامه داد: دانشگاه‌های ما باید در این زمینه فعال باشند و در همین راستا در دانشگاه‌های علوم پزشکی جلسات متعددی تشکیل شده تا چگونگی اجرای آیین نامه راهنمای بالینی در مجموعه دانشگاهی و کاری بررسی شود.

وی عنوان کرد: در زمینه اجرای راهنمای بالینی کمیته‌های بیمارستانی تشکیل شده تا موارد مختلف در حوزه آموزش و درمان مورد بررسی قرار گیرد و با نظراتی که با هزینه کم انجام می‌شود سریع‌تر اجرایی شود.

لاریجانی با بیان اینکه راهنمای بالینی یک حرکت بسیار خوبی برای ارتقای خدمات است،‌ افزود:‌ با تشکیل کمیته‌های مختلف باید تأثیر این راهنما بر آ‌موزش بیشتر نمود پیدا کند تا پزشکان از سرفصل‌های کاری خود بیشتر مطلع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار