رییس دانشگاه تهران گفت: اگر همین بودجه‌ای که در اختیار داریم با انضباط مالی مدیریت شود، می‌توان کارهای بزرگی متناسب با شرایط دانشگاه انجام داد و دانشگاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه تهران در جامعه نقش مؤثری دارد و با این هم‌فکری‌ها می‌توان به یک سیاست راهبردی دست یافت و رابطه دوسویه بین جامعه و دانشگاه ایجاد کرد، اگر در سیاست‌های استراتژیک هم‌فکر باشیم، به رشد می‌رسیم و یکی از اهداف ما رسیدن به تفاهم جمعی است.

وی در ادامه در خصوص تنگناهای مالی دانشگاه تهران بیان داشت: اگر بخواهیم تحولی در حوزه علم و تکنولوژی ایجاد کنیم باید نگاه سازمان‌ها به دانشگاه عوض شود یعنی اگر دانشگاه در پروژه‌های اقتصادی کشور نقش داشته باشد، هم شاهد اثربخشی علمی و هم جذب ثروت خواهیم کرد. اگر همین بودجه‌ای که در اختیار داریم با انضباط مالی مدیریت شود، می‌توان کارهای بزرگی متناسب با شرایط دانشگاه انجام داد و دانشگاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

رییس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه های برتر با مشکلات بودجه ای مواجه هستند و از دولت درخواست داریم تا بودجه آنها به طور کامل اختصاص یابد.

وی ادامه داد: حجم فعالیت های دانشگاه تهران در مقایسه با دیگر دانشگاه ها بسیار زیاد است و به رغم کمک خیرین و واقفین این دانشگاه همچنان با تنگناهای مالی و بودجه ای روبرو است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نیلی احمدآبادی با تأکید بر اینکه توسعه علم هم‌چنان باید در دستور کار دانشگاه باشد، یادآور شد: بر اساس تجربه جهانی تمام کشورهای توسعه‌یافته مرهون توسعه دانشگاه‌ها هستند که در بیشتر امور مشارکت دارند. دلیل بسیاری از توسعه نیافتگی‌ها در کشور ناشی از عدم حضور دانشگاه‌ها در تبیین سیاست‌ها است یعنی برای رسیدن به توسعه باید از توان علمی دانشگاه‌ها، کمک گرفت و دانشگاه‌ها باید در پروژه‌های کلان نقش اساسی ایفا کنند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار