بیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری گفت: استفاده از ظرفیت های محیط زیست و انرژی آلودگی های زیستی کشور کاهش قابل توجهی می یابد.

یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بهینه سازی انرژی در کشور اظهار داشت:  دستاوردهای بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بلند مدت 8 درصد تولید ناخالص کشور از طریق افزایش کارایی‌ها بالفعل شده که با تحقق و به کار گیری پتانسیل‌های موجود در حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در کوتاه و میان مدت شاهد آزاد سازی 5 تا 8 درصدی تولید ناخالص در کشور هستیم. 

وی در خصوص  توسعه و کاربرد فناوری‌های کارآمد، گفت:  ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی در نظر دارد در راستای ایجاد کسب و کار جدید برای  بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی به  فعال کردن پتانسیل‌های محلی و ملی و بین‌المللی بپردازد.

سبوحی یاد آور شد:  توسعه شرکت‌های خدمات انرژی سبب افزایش تقاضا برای فناو.ری کارآمد انرژی در بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و سیستم‌های بازیافت انرژی و کنترل آلودگی محیط زیست شده که با توجه به شکل گیری بستر مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تجاری سازی فناوری‌های کارآمد شکل می‌گیرد.

وی  عنوان کرد: در صورت گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تقاضا برای دانش فنی در زمینه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست شکل می‌گیرد و به این ترتیب عرضه دانش فنی توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها موضوعیت پیدا می‌کند.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی  فناوری گفت: ایجاد زنجیره به‌هم‌پیوسته دانش فنی، فناوری و خدمات بهینه‌سازی انرژی و هدایت این مجموعه در راستای بالفعل کردن پتانسیل‌های بهینه‌سازی انرژی کشور و گسترش بازار کارایی انرژی در سطح برنامه‌های ستاد قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.