وزیر خارجه ایران با رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرد.

دیدار ظریف با اعضای کمیسیون دفاعی و نظامی پارلمان نروژبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با اونیک هویتفلد، رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه حضورش در پارلمان نروژ با تعدادی از نمایندگان پارلمان و اعضای کمیسیون دفاعی و نظامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر امور خارجه در دیدار با آنیکن هویتفلدت، رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به نتایج مثبت دیدار اخیر هیات پارلمانی نروژ از ایران، از گسترش روابط دو کشور در مرحله جدید استقبال کرد.
 
ظریف نیز با تشکر از نقش مثبت نروژ در اجرای بخشی از توافق‌ برجام (تبادل اورانیوم طبیعی و غنی‌شده) و برشمردن زمینه‌های متعدد گسترش روابط دو کشور در مرحله پسابرجام ابراز امیدواری کرد، روابط دو کشور در همه زمینه‌ها گسترش یابد. دو طرف در این ملاقات در خصوص تحولات منطقه‌ای، بحران سوریه، رویارویی همه جانبه با افراط گرایی و تروریسم، حقوق بشر و هم‌چنین نظام انتخاباتی و ساز و کارهای پارلمانی دو کشور تبادل نظر کردند.
 
مجلس نروژ 169 نماینده دارد که 15 تا 20 نفر از آنها عضو کمیسیون دفاعی و نظامی هستند. در گذشته دو کمیسیون دفاعی و نظامی از یکدیگر در پارلمان نروژ جدا بودند اما در حال حاضر مشترک هستند.
 
ظریف هم‌چنین از صبح روز دوشنبه با وزیر خارجه نروژ و رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار