نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت بی توجهی سازمان ملل به مبارزه روسیه و سوریه با تروریسم حیرت آور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، سکوت این سازمان در برابر دستاوردهای عملیات نظامیان روسی و ارتش سوریه در سرکوب تروریست ها را حیرت آور خواند و گفت: اکنون عامدانه به اقدام های مثمر ثمر ضد تروریستی خارج از ائتلاف آمریکایی توجهی نمی شود.

چورکین در جلسه شورای امنیت اظهار کرد که سازمان ملل متحد، عمداً از شایستگی نیروهای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه که شامل ائتلاف بین المللی (آمریکایی) نیستند، چشم پوشی می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز پنجشنبه اعلام کرد: وی به گزارش پخش شده قبلی تهدیدهای مرتبط با داعش در سازمان ملل اشاره کرد و گفت که در این گزارش قید شده است شکست و غلبه بر تروریست ها ارتباط مستقیم به اقدام های برخی نیروهای ائتلاف بین المللی دارد.

چورکین گفت: به نظر می رسد که فقط نقش ائتلاف و در رأس آن آمریکا هدفمندانه بیشتر جلوه داده می شود و اقدام های کشورهای دیگر که غالبا موثرتر است، عامدانه نادیده گرفته می شود که چنین برخوردی به تشکل ائتلاف جهانی ضد تروریستی کمک نمی کند.

به گفته وی، انکار ناپذیر است که آسیب و خسارت چشم گیر به توان نظامی داعش توسط نیروهای هوافضای روسیه وارد شده است و به نظر ما، در برابر عملیات نیروهای مسلح سوریه که فداکارانه در خط مقدم، علیه تهدید تروریستی مبارزه می کنند، نباید سکوت کرد.

وی گفته است که موجب حیرت آشکار می شود، از نقش ویژه نیروی هوافضای روسیه در نجات منطقه پالمیرا از اشغال تروریست ها، سروسامان دادن به زندگی صلح آمیز مردم با کمک نظامیان و کارشناسان روسی از جمله مین روبی این مکان تاریخی در گزارش ارائه شده حرفی به میان نیامده است.

چورکین همچنین گفت: گروه نظارت بر کمیته های ضد تروریستی (در سازمان ملل)، فهرست سرکردگان گروهک های هلاک شده را درخواست کرده بود که اطلاعات مربوط به نتیجه عملیات نیروهای هوافضای روسیه در سوریه ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
آمریکائی ها ، سازمان ملل را هم آلوده کرده اند ، دیگر گند همه چیز را در آورده اند .
قدرت های دیگر سازمان ملل که دارنده حق وتو در مقابل آمریکا هستند بادی در مقابل زیاده خواهی های بی پایان این قدرت سرکش و ضد بشری بایستند .
آخرین اخبار