چورکین: کشورهای غربی در خدمت تأمین سلاح شیمیایی تروریست‌ها

نماینده روسیه در سازمان ملل با تأکید بر حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران سوریه گفت گروه‌های مسلح تروریست مسئول حمله به شهر حلب هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، «ویتالی چورکین،» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، گفت کشورهای غربی مانع از تصویب ابتکار روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور جلوگیری از ساخت و استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هستند.

وی افزود روسیه از این واقعیت نگران است که تروریست ها در ظاهر به توانایی ساخت سلاح های شیمیایی با استفاده از مواد سمی و شیمیایی دست یافته اند.

او با تأکید بر راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه گفت گروه های تروریستی مسئول حمله به شهر حلب هستند.

ویتالی چورکین در سخنان خود در شورای امنیت درباره اوضاع سوریه افزود: در نتیجه توافق روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه شاهد کاهش اقدامات خشونت بار در این کشور بوده‌ایم که به معنای گشایشی برای حل بحران است. دو دور از گفتگوهای سوری برگزار شده است؛ اما هیچ یک از طرف ها آمادگی خود را برای پذیرش راه حل سیاسی نشان نداده اند. 

وی در ادامه گفت: این که انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه درباره ادامه حملات نشانه برویم، زیانبار است. اوضاع در نقاطی از سوریه به ویژه در حلب وخیم شده است.

چورکین افزود: ما شاهد افزایش حملات گروه های تروریستی به مناطق تحت سیطره نظام سوریه هستیم و در این حملات از ادوات جنگی مختلف استفاده می شود و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند تا در میان آنها ترس و وحشت ایجاد کنند. 

وی بیان داشت: ما به همکاری های جدی خود برای حصول راه حل مسالمت آمیز در سوریه ادامه می دهیم. باید حمایت مالی از گروه های مسلح متوقف شود. باید کشورهای مختلف که بر گروه های مسلح در سوریه نفوذ دارند این گروه ها را وادار کنند تا به توافق ترک مخاصمه احترام بگذارند. امیدواریم مذاکرات سیاسی در ماه مه (31 روز منتهی به 18 خرداد) از سرگرفته شود و همه طرف ها باید در این مذاکرات حضور یابند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار