نایک به دنبال "خود توانمندسازی" افراد در رسیدن به بهترین شرایط فیزیکی و روانی است و این برند هر فرد را به "Just Do It" معروف خود دعوت می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه شما برند مشهور نایک را می‌شناسید و بیشترتان با شعار "Just Do It" آن آشنایی دارید. این شعار که حاصل یک کمپین بلند مدت بود، از آنجایی شروع شد که نایک احساس کرد که فقط یک قشر خاص را نشانه گرفته و آنها بیشتر دوندگان ماراتن هستند. در اینجا بود که لازم شد این برند روی یک خط جدید تمرکز کند.

کمپینی که راز موفقیت برند نایک شد+تصاویر

این کمپین در زمانی شروع شد که ریباک بیشترین فروش را به خود اختصاص داده بود و نایک فقط یک رقیب نه چندان قدرتمند به حساب می‌آمد. شاید سوال این باشد که چرا Just Do It این قدر همه گیر شد؟ مشخصا به خاطر اینکه هر فرد از هر قشری را هدفگیری می‌کرد.

فرقی نمی‌کرد که آن فرد یک مرد دونده باشد یا یک مردمسنی که فقط پیاده‌روی می‌کندپس از شروع این کمپین در اواخر دهه ۸۰ اتفاقات جالبی برای نایک در حین دهه  ۹۰ رخ داد. نایک در آخر سال ۱۹۸۸ میلادی فروشی برابر ۸۰۰ میلیون دلار فروش داشت ولی در سال ۱۹۹۸ این عدد به ۹٫۲ میلیارد دلار افزایش یافت. 

کمپینی که راز موفقیت برند نایک شد+تصاویر

این کمپین طراحی شده توسط برند نایک، نشان داد که قبل از شروع یک کمپین باید هدف خود را بدانیم و ببینیم که می‌خواهیم چه قشری را هدف بگیریم.شاید همچون نایک بخواهید قشر خاصی را نشانه‌گیری نکنیم و مخاطب هدف ما همه مردم دنیا باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.