نمایش «اکتبر 1942» مبتنی بر تفکر است و 85 درصد تماشاگران این نمایش را به دلیل همین ویژگی انتخاب کردند.

مسعود موسوی کارگردان نمایش «اکتبر ۱۹۴۲» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استقبال مردم از این نمایش گفت: آنقدر استقبال از نمایش خوب بود که هر روز حدود ۲۸ بلیط بدون صندلی می‌فروشیم و خوشبختانه در شرایطی که این روزها مخاطبان استقبال کمی از تئاتر‌های روی صحنه می‌کنند، نمایش اکتبر مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته همه تصور می‌کنند اگر مایه‌های کمدی در نمایش باشد مخاطب بیشتری خواهند داشت اما من اکنون کاری را اجرا می‌کنم که کاملا تراژدی و اقتباسی است و مخاطب زیادی هم دارد. این موضوع حاکی از آن است که همچنان تماشاگران به دنبال اثری هستند که آنها را به فکر فرو ببرد.

موسوی تصریح کرد: اکنون دیگر مشکل سالن نداریم و ۱۰۸ نمایش در تهران درحال اجراست. حالا مشکل کمبود مخاطب است و اجراها خالی می‌روند و این نشان از بی کیفیت و سطحی شدن آثار دارد.

وی افزود: دانشجویان حوزه تئاتر روز به روز افزایش یافته اما خبری از ارتقای سطح آموزش نیست، باید آثار روی صحنه تئاتر باشد که وقتی دانشجویی به دیدن کار می رود به سطح علمی آن دانشجو کمک کند که این آثار در سالن‌های تئاتری کم است. اما بیشترین مخاطب نمایش ما دانشجویان هستند.

موسوی گفت: این اثر نمایشی که داستان آن در فاصله تاریخی سال 1942 هنگام اشغال پاریس توسط ارتش آلمان به وقوع می‌پیوندد، روایت قتل فرانسیس یکی از اعضای خانواده اصیل فرانسوی توسط آلمان‌ها به نام «ژابس» است، اما در همین حین اتفاق جالبی می‌افتد و کلوز برادر دیگر خانواده از طرف آلمان‌ها به عنوان شهردار پاریس انتخاب می‌شود. همین موضوع آغازگر ایجاد تضادهایی می‌شود که خانواده را در معرض اتفاقات جدیدی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ نمایش «اکتبر 1942، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی از 19 اردیبهشت ماه با بازی معصومه آقاجانی، صالح میرزا آقایی، شیوا خسرو مهر، فرداد صفاخو، ریحانه سلامت و رسول نقوی، طراحی لباس ثمین تحویلداری و طراحی پوستر کمال کچوییان در تالار سایه مجموعه تئا‌تر شهر به صحنه می‌رود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.