نشستن سرلیست اصلاح طلبان بر روی صندلیهای میانی مجلس این سوال را بر می انگیزد که جایگاه نشستن بر چه اساسی تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق ماده 4 آیین نامه مجلس هریک از نمایندگان به قید قرعه باید در جایگاه خاصی استقرار یابند که این موضوع پس از ارائه اعتبار نامه نمایندگان به مجلس با برگزاری قرعه کشی مشخص می‌شود و در نهایت نتیجه این مسئله در دفتری مخصوص ثبت و هرساله تکرار می‌شود.

شماره‌ی صندلی های مجلس چگونه تعیین می‌شود؟/ عارف کجاست؟

نمايندگانى كه در قرعه قبل در قسمت جلو مجلس بوده‌اند به حكم قرعه در قسمت دوم مجلس استقرار خواهند يافت. طبق آیی نامه در دو رديف اول رئيس جمهور، معاونان و مشاوران وی، اعضاى شوراى نگهبان و هيأت وزيران و معاونان امور مجلس و ديگر افراد مجاز خواهند نشست و افراد مذكور به‌هيچ‌وجه مجاز به نشستن در صندلى نمايندگان و يا تردد در محل استقرار آنها نیستند.
 
البته بهارستان صندلی‌های دیگری نیز دارد. خبرنگاران و تماشاچيان با داشتن كارت مخصوص همان جلسه و نيز مأمورين انتظامات مجلس در محلهاى مخصوص، حق حضور خواهند داشت و حتی هريك از نمايندگان می ‏توانند در هر جلسه براى حداكثر سه نفر كه به آنها اعتماد دارد، درخواست صدور كارت ورود به محل تماشاچيان را بنمايد.

در اولین روز آغاز به کار مجلس دهم هنگامی که منتخبین وارد ساختمان بهارستان می شدند کارتی به آنها داده میشد که بر روی آن مشخصات و همچنین جایگاه جلوس آنها مشخص شده بود و بر این اساس نمایندگان موظف بودند بر روی صندلی تعیین شده بنشینند.

شماره‌ی صندلی های مجلس چگونه تعیین می‌شود؟/ عارف کجاست؟

پس از آغاز اولین جلسه مجلس دهم وقتی لنز دوربین های عکاسها بر روی جایگاه نمایندگان زوم کرده بود بسیاری از رسانه ها این سوال را مطرح کردند که چرا سرلیست اصلاح طلبان در صندلی 184 که فاصله زیادی با ردیف های اول داشت نشسته بود، گویا همگان این توقع را داشتند که محمدرضا عارف در صندلی های اولیه بنشیند اما با نگاهی دقیق تر به آیین نامه می توان فهمید که جایگاه نشستن طبق آیین نامه و براساس قرعه کشی بوده و ربطی به جایگاه و جناح سیاسی نمایندگان ندارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کسانی با خرید آرا وارد مجلس می شوند کسب آنها حرام هست
آخرین اخبار