عضو هیأت رئیسه مجلس از دیدار هفته آینده نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری خبر داد.

دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری در هفته آینده/ دولت برنامه ششم را مجدداً تقدیم مجلس کند/ حضور وزرای دولت در جلسات علنی هفته آینده"غلامرضا کاتب" عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه در صحن علنی امروز گفت: امیدوارم ترکیب جدید و مشترک هیئت رئیسه با دوری از حواشی به مسائل اصلی و رفع مشکلات مردم بیاندیشد.

نماینده گرمسار ادامه داد: نتیجه انتخابات امروز ثمره همدلی و همراهی فراکسیونی بود که البته بخشی از آن هم نتیجه تلاش‌های محلی بود.

وی با اشاره به جلسات علنی هفته آینده پارلمان، بیان داشت: مجلس روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نشست علنی خواهد داشت.

کاتب در ادامه افزود: مهمترین بحث هفته آینده مجلس دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری است که این دیدار یا روز یکشنبه یا روز دوشنبه انجام می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با توجه مهمترین بحث مجلس دهم اذعان کرد: با توجه به اینکه بحث اقتصاد و معیشت مردم محوریت کار مجلس دهم است، لذا یقیناً تصویب لایحه برنامه ششم توسعه یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی ما در مجلس دهم خواهد بود.

وی اظهار داشت: از این رو برای اینکه نمایندگان اشرافیت کاملی به مسائل اقتصادی و شرایط کشور پیدا کنند، هفته آینده از وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دعوت شده است تا درباره چالش‌ها و مسائل کشور گزارشی را در صحن علنی مجلس ارائه دهند.

کاتب گفت: در هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفته شده نمایندگانی که می‌خواهند در حضور وزرا صحبت کنند، به قید قرعه انتخاب شوند یعنی هیچ نماینده‌ای برتر از نماینده دیگری نخواهد بود؛ مهم این است که نمایندگان بتوانند اطلاعات جامعی در بخش‌های مختلف دریافت کنند.

وی اضافه کرد: درباره موضوع برجام نیز اگر فرصتی وجود داشته باشد از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم دعوت خواهیم کرد تا در صحن علنی مجلس حضور یابد و گزارشی ارائه دهد.

نماینده گرمسار در مجلس با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق گفت: طبق آیین‌نامه داخلی با آغاز دوره جدید مجلس، دولت باید لوایح را مجددا تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه تشکیل شود.

کاتب در ادامه با اشاره به بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس نهم، تصریح کرد: بررسی این لایحه در تلفیق مجلس نهم موجب می‌شود دولت در تنظیم لایحه جدید نظرات نمایندگان مجلس را اعمال کند و این نگاه تلفیقی در کیفیت لایحه مؤثر خواهد بود، وقتی یک ماه کار کارشناسی روی لایحه انجام شده و خود نمایندگان دولت هم در جریان بررسی برنامه ششم حضور داشتند، مشخص است که کیفیت لایحه بالا می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار