زنجان با کسب رتبه دوازدهم کشوری در مناسب سازی فضای شهری وضع مناسبی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان که با حضور ریاست دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد. آقای کاظمی مومن سرایی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بحث مناسب سازی مختص معلولین،جانبازان و سالمندان نمی باشد بلکه همه ی آحاد جامعه را شامل می شود.

وی افزود: فضای جامعه اگر مناسب باشد استفاده ی یک شخص از این فضاها می تواند در سلامت شخص تاثیر گذار باشد.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در ادامه بیان کرد: موضوع مناسب سازی به صورت قانونی به عنوان حمایت از جامعه ی معلولین در بطن قانون قرار گرفته است .

کاظمی مومن سرایی افزود: در راستای برنامه های نظارتی بحث پروژه ی ارزیابی 39 دستگاه اجرایی در سطح هر استان می باشد که حدود 1200 دستگاه در سطح کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان کل بهزیستی کشور در مقایسه با سایر ارگان ها با 68 درصد وضعیت قابل قبولی را در راستای مناسب سازی به خود اختصاص داده است.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشوردر پایان خاطر نشان کرد: وضعیت مناسب سازی در استان زنجان حدود 48 درصد می باشد که رتبه ی دوازدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کاظمی مومن سرایی ابراز امیدواری کردو افزود: استان زنجان پتانسیل خوبی برای برگزاری جلسات و پیگیری های لازم در راستای مناسب سازی دارد که انتظار می رود در سال جاری با برگزاری هرچه بیشتر این جلسات به رتبه ی اول کشوری دست یابد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.