نبودصنایع تبدیلی آفتی شده تا انبه سیستان وبلوچستان به هرمزگان صادر وپس ازفرآوری ازآن ترشی تولیدکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛این روزها نبود صنایع تبدیلی مناسب از قبیل کارخانجات آفتی شده تا انبه سیستان و بلوچستان به استان های مجاور صادر شود و ترشی آن به کام همسایگان شیرین شود.

مدیرصنایع جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: به منظور ایجاد شغل قراراست سال آینده کارخانه تولیدترشی انبه درشهرستان سرباز احداث شود. 

راحتی افزود: باراه اندازی این کارخانه ،  انبه تولیدی باغداران جنوب سیستان وبلوچستان دراین کارخانه به ترشی تبدیل می شود.

خالقی دبیرکمیسیون مبارزه باقاچاق کالا وارز استانداری هم با اشاره به واردات کانتینری از منطقه آزاد چابهارگفت: تمهیداتی انجام شده که با قاچاق عمده کالا دراستان مبارزه جدی شود . 

یکی از باغداران شهرستان سرباز هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دلالان انبه این استان را به هرمزگان برده و پس از فرآوری و تبدیل شدن به ترشی با قیمت بیشتر دوباره به خود ما فروخته می شود. 

مرتضی جزی فروشنده مواد غذایی می گوید : با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان دومین تولید کننده انبه کشور است اما در فروشگاهها ترشی انبه خارجی و یا از استان های دیگر عرضه می شود. 

فروشندگان انبه در شهر زاهدان هم از وجود انبه پاکستانی در بازارهای استان گله مند هستند و می گویند بازار پر شده است از انبه پاکستانی و وقتی که انبه پاکستانی وارد بازار می شود انبه استان دیگر ارزشی ندارد . 

گفتنی است:درسیستان وبلوچستان هزار و1380 هکتارباغات انبه وجود دارد که این استان رابه دومین قطب تولید انبه بعداز هرمزگان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: آفتی ، دومین ، قطب ، تولید ، انبه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار