معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان گفت: بامداد گذشته آتش نشانان زاهدان در عملیاتی موفق به نجات جان یک زن از مرگ حتمی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از زاهدان؛ عبدالرحیم شاقوزایی افزود: یک مورد نشت گاز به صورت وسیع در خیابان بهشتی زاهدان به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان اعلام شد که بلافاصله تیم های عملیاتی ایستگاه شماره یک این شهرستان برای بررسی بیشتر وارد عمل شدند. 

وی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل پس از دقایقی منبع و منزلی را که نشت گاز صورت گرفته را شناسایی کردند اما با توجه به شدت گاز نشت شده در محل، حسینعلی کدخدا فرمانده ایستگاه شماره یک آتش نشانی زاهدان طی حرکتی جسورانه و ریسک گونه که توهم با خطرات فراوان منجمله انفجار محل بود اقدام به ورود به منزل مورد نظر کرد. 

شاقوزایی تصریح کرد: این آتش نشان پس از ورود موفق به منزل در وحله اول اقدام به بستن شیرسیلندر گاز و رفع نشت کرد و پس از انجام نکات ایمنی از جمله باز کردن درب و پنجره ها برای خروج گاز از منزل عملیات ایمن سازی محل نشت را نیز انجام داد. 

وی اذعان کرد: این فرمانده پس از انجام اقدامات اولیه لازم متوجه پیکر نیمه جان زنی در محل حادثه شد که پیکر نیمه جان زن بلافاصله از محل حادثه خارج و توسط این آتش نشانان مورد احیای قلبی ریوی CPR)) قرار گرفت، اقدام به موقع و سریع آتش نشانان باعث شد تا خوشبختانه مصدوم پس از دقایقی احیا از مرگ حتمی نجات یابد پس از آن نیز برای ادامه معالجات به مراکز درمانی منتقل شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نجات ، جان ، یک زن ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار