سازمان جهانی بهداشت:

سوریه در سال 2015 خطرناک ترین کشور برای کارکنان بخش بهداشت بود

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سال گذشته میلادی،سوریه خطرناک ترین کشور برای کارکنان بخش بهداشت و درمان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت: سوریه در سال 2015 خطرناک ترین کشور برای کارکنان بهداشتی بود

بر اساس آماری که سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه منتشر کرد، سال گذشته، سوریه با پیشی گرفتن از کشورهای فلسطین، پاکستان و یمن، خطرناک ترین کشور برای کارکنان بخش بهداشت و درمان در شرایط مناقشه و بحران بوده است.

ریک برنان، مدیر بخش موقعیت های اضطراری سازمان جهانی بهداشت، به رسانه ها گفت این اولین باری است که چنین آماری منتشر می شود. در این گزارش، آمار حملات و دیگر انواع خشونت به کارکنان بخش بهداشت طی دو سال اخیر در 19 کشور منتشر شده است.

برنان تصریح کرد :«یکی از مسائلی بسیار نگران کننده این است که دو سوم حملات عمدی بوده است.»

وی افزود:«این حملات نقض گسترده حقوق بشربین المللی است و اگر ثابت شوند می توانند به عنوان جنایت جنگی در نظر گرفته شود.»

بر اساس این گزارش، 256 مورد حمله علیه کارکنان بخش بهداشت و سلامت و آمبولانس ها در 19 کشور انجام شده است. در این حملات 434 نفر از کارکنان بخش بهداشتی، بیمار و دیگر افراد غیر نظامی که در محل حمله حضور داشتند؛ کشته شدند.

در سال 2014، 338 مورد حمله با در مجموع 525 کشته ثبت شده است. سازمان جهانی بهداشت در سال گذشته 135 مورد حمله و خشونت علیه کارکنان بخش بهداشت و سلامت و تاسیسات پزشکی در سوریه ثبت کرد. همچنین 173 نفر در این حملات کشته شدند. در سال 2014 تعداد حمملات کمتر (93 مورد) و تعداد کشته های آن بیشتر (179کشته ) بود.

در خصوص دیگر مناطق خطرناک برای کارکنان بخش بهداشت و سلامت در سال 2015 نیز فلسطین (34 حمله با سه کشته)، پاکستان (16 حمله با 45 کشته)، لیبی (14 حمله با 39 کشته)، یمن (9 حمله با 31 کشته) و عراق (8 حمله ، 43 کشته) در جایگاه های بعدی قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار