وبسایت رادیو ملی آمریکا در گزارشی به بررسی اثرات گرم شدن کره ی زمین بر زندگی مردم پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) در گزارشی نوشت: بیشتر اوقات تغییرات آب و هوایی را به وجود بیش از حد آب ارتباط می دهیم یعنی زمانی که ذوب شدن کلاهک های یخی باعث افزایش سطح دریا می شود؛ اما گزارش اخیر بانک جهانی نشان داد باید به کمبود آب نیز اندیشید.

گزارش بانک جهانی به بررسی اثرات ناشی از کاهش آب در جهان پرداخت که می تواند بر غذا، انرژی و سامانه های زیست محیطی و شهری تأثیر بگذارد. درواقع افزایش جمعیت و درآمد و گسترش شهرستانها باعث بیشتر شدن تقاضای آب در جهان می شود. 

در این گزارش همچنین آمده است: در مناطقی که آب به راحتی در دسترس است __ از جمله آفریقای مرکزی و شرق آسیا – یافتن آب با مشکلاتی روبرو می شود. در مناطقی از جمله خاورمیانه که پیشتر با کمبود آب مواجه بوده اند نیز وضع حتی بدتر خواهد شد.

به نوشته ان پی آر، همه اینها از عواقب آشکار گرم شدن کره زمین است. کمبود آب همچنین عواقب اقتصادی نیز به دنبال دارد. محققان معتقدند کمبود آب بر بخش کشاورزی، بهداشت، درآمد و اموال تأثیر می گذارد و در واقع باعث می شود برخی مناطق بیش از 6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست بدهند.

این گزارش همچنین به 3 شیوه برای مبارزه با مشکل کم آبی در آینده اشاره کرده است. روش اول داشتن برنامه ریزی بهتر است. در این روش باید بتوان از آب برای اهداف با ارزش تر استفاده کرد. شیوه دوم افزایش منابع آب بوسیله احداث سدهای بیشتر و بازیافت آب است. روش سوم نیز اختراع "اقتصاد های ضد آب" برای مقابله با شوک های اقتصادی است. در این روش کشاورزان باید با احداث دیوارهایی از شهر خود در مقابل سیل های احتمالی محافظت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار