گرمایش جهانی، مرگِ زمستان را رقم نمی‌زند

دانشمندان از بقای فصل زمستان در کنار پدیده گرمایش جهانی خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، سوالی که همواره در خصوص پدیده‌ی گرمایش جهانی زمین مطرح می‌شود این است که آیا بارش برف می‌تواند افزایش دمای کره‌ی خاکی را نقض کند؟

«اَدِم اچ. سُبل» دانشمند دانشگاه کلمبیا در زمینه اقلیم شناسی در کتاب اخیرش نوشت مردم باید تفاوت میان «آب و هوا» و «اقلیم» را بدانند. وی معتقد است برای پی بردن به حقیقت پدیده گرمایش جهانی باید به میانگین تغییرات آب و هوایی یک منطقه در بلند مدت توجه کرد. سُبل همچنین گفت نوسانات آب و هوایی گواه خوبی برای نشان دادن افزایش دمای زمین نیستند.

اندازه گیری دمای زمین که به قرن نوزده برمی‌گردد نشان می‌دهد متأسفانه پدیده گرمایش جهانی حقیقت دارد. گرمای سطح زمین (شامل اقیانوس‌ها) از پایان سال گذشته تاکنون تقریباً 1.8 درجه فارنهایت بوده است. با توجه به این رقم می‌توان گفت میانگین دمای زمین کاهش یافته و به نابودی جنگل‌ها و ذوب شدن یخ‌ها منجر شده است. 

دانشمندان اعلام کرده‌اند که تولید گازهای گلخانه‌ای به گرم شدن 5 یا 6 درجه‌ای کره‌ی زمین در قرن اخیر منجر خواهد شد که تأثیرات وحشتناکی بر تولید غذا، سطح دریاها و آب و هوا دارد.
به طور کلی می‌توان گفت حتی اگر گرمایش جهانی ادامه یابد، زمستان همچنان پابرجا خواهد ماند. در این صورت بارش برف نمی تواند این حقیقت را که دمای زمین در حال افزایش است را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار