معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران روز پنج شنبه در توکیو با نخست وزیر ژاپن دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خانم ابتکار در این دیدار، پیام کتبی دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران را تقدیم رییس دولت ژاپن کرد.
در پیام دکتر روحانی به نخست وزیر ژاپن آمده است: تلاش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست، خدمتی به جامعه بشری است که زیست رو به تعالی نسل های حاضر و آینده را تضمین می کند. در این چارچوب ژاپن و ایران در قاره آسیا نقش آفرینان جدی در عرصه های توسعه پایدار، محیط زیست، انرژی،اقتصاد سبز و مقابله با پدیده گرمایش جهانی به شمار می روند.
رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از این پیام، مشارکت فعال در عرصه های مختلف بین المللی و گسترش همکاری با دیگر کشورها به ویژه ژاپن را از اولویت های برنامه های سیاسی و اجرایی دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.
در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمهع عمومی سازمان ملل متحد در مهر گذشته، دیداری میان رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن صورت گرفت و دو طرف بر تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه و گسترش همکاری ها در زمینه های زیست محیطی و انرژی، همسو با اهداف توسعه پایدار تاکید کردند.
در پی این دیدار سند همکاری دوجانبه زیست محیطی ایران و ژاپن روز گذشته بین خانم ابتکار و آقای ایشیهارا وزیر محیط زیست ژاپن امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار