مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش وپرورش از تعیین الگوهای شهریه مدارس غیر دولتی برای ثبت نام سال تحصیلی جدید خبر داد.

مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش وپرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،درخصوص جزییات شهریه مدارس غیردولتی گفت: براساس ماده 15 و 16 تاسیس مدارس غیردولتی، الگوی شهریه از 2 سال پیش تدوین شده بود و سال گذشته نیز به طور آزمایشی اجرا شد اما امسال به طور رسمی به همه مدارس ابلاغ شده است.

 وی افزود: نحوه تعیین شهریه براساس هفت سرفصل مقطع تحصیلی، سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی ، برنامه ها ی مدارس طی سال تحصیلی ، فعالیت های فوق برنامه ، فضای فیزیکی و تجهیزات و نرخ تورم کشور تعیین می شود.

وی ادامه داد: اکنون با ارائه الگوی تعیین شهریه ، محاسبه هزینه تمام شده به نرخ تورم مورد توجه قرار می گیرد.

زینی وند بیان کرد: شهریه متناسب با ساعات ارائه شده مدارس در قالب فعالیت های مدارس، ساعات فوق برنامه آموزشی و پرورشی است که از سوی موسسان مدارس ارائه و اعلام می شود.

مدیرکل مدارس غیر دولتی اظهار کرد: به طور کلی شاخص هایی شامل ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق، اجاره بها،تعداد عوامل اجرایی، ماه های پرداخت حقوق به معلمان و کارکنان ، بیمه کارکنان ، تعداد نیروهای آزاد و سایر هزینه ها و شاخص های آموزش و پرورش در فرم مشخصی تعیین شده و این شاخص ها به علاوه هفت سرفصل الگوی شهریه را برای هرمدرسه تعیین می کند.

زینی وند عنوان کرد: علاوه بر شاخص‌های مطرح شده 10 درصد با توجه به وضعیت کیفیت آموزشی مدارس در نظر گرفته می‌شود،در واقع این عدد مربوط به کیفیت شاخص‌های آموزشی و پرورشی، تجهیزات، عملکرد اداری و پشتیبانی است و این الگو هزار امتیاز به مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه می‌افزاید.

وی ادامه داد: در هر منطقه آموزش و پرورش شورای تعیین شهریه وجود دارد که پس از خود اظهاری موسسان در خصوص نوع فعالیت‌های مدرسه چنانچه فعالیت ها مورد تأیید این شورا باشد، 10 درصد به نرخ شهریه مدارس مذکور افزوده می‌شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارائه خدمات و فعالیت‌هایی مبتنی بر تصمیمات مدرسه و شورای اولیاء و مربیان نیز می‌تواند بر میزان شهریه اثرگذار باشد، گفت: برای اعمال این تصمیمات ابتدا باید انجمن اولیاء و مربیان تشکیل شود و بعد از آن میزان هزینه پیشنهاد شود.

زینی وند در خصوص برگزاری کلاس‌های تابستانی مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: کلاس‌های تابستانی متناسب با فرمولی که برای این مدارس تدوین شده است برگزار می‌شود مشروط به این که کتاب‌های درسی سال آینده برای دانش‌آموزان تدریس نشود و هدف برگزاری کلاس‌ها صرفا تفهیم مسائل آموزشی سال‌های گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در کلاس‌های تابستانی اختیاری است، افزود: چنانچه مدرسه‌ای با عنوان تدریس دروس سال آینده باعث حضور اجباری دانش‌آموزان در مدرسه شود، تخلف انجام داده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس نباید هیچ گونه وجهی برای سرویس،لباس فرم، لوازم‌التحریر و غذای دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص وضعیت بیمه نیروهای آزاد تأکید کرد: در قانون جدید مدارس غیردولتی حتما باید نیروهای آزاد بیمه شوند و تسهیلات ویژه‌ای نیز برای خدمات بیمه ای درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار