مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: از آنجا که حوزه فناوری‌های نوین همواره درحال به روز شدن است؛ به امکانات، اعتبارات و آموزش‌های مستمر احتیاج دارد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت برگزاری نخستین همایش علمی- تخصصی تربیت برگزار شد، درباره فناوری‌های نوین عنوان کرد: فناوری‌های نوین بسیار حساس و حائز اهمیت است و به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنیم باید آگاهی بخشی و نحوه کار صحیح با آن، آموزش داده شود.

وی ادامه داد: به منظور به‌روزرسانی اطلاعات مربیان و معلمان در مدارس اقداماتی در آموزش و پرورش در حال انجام است تا بتوانیم با آسیب‌های فناوری‌های نوین به درستی برخورد کنیم و حتی  از آن برای نیل به اهداف تربیتی خود استفاده کنیم؛ البته خانواده‌ها هم به جای انکار خطرات باید به استقبال این موضوع روند و با پالایش، نظارت درستی را روی فرزندان خود داشته باشند.

شکوهی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات باید ورود و نظارت درستی صورت گیرد و مهمترین کار در این زمینه آگاهی بخشی است، اظهار داشت: در برخی کشورها شبکه‌های خاص اجتماعی دانش‌آموزی تعریف شده و در ایران هم مشغول طراحی چنین شبکه‌هایی هستیم.

وی افزود: به هر حال باید در نظر داشت که خاصیت حوزه‌های فناوری تغییرات روزمره و سریع است و ما باید اطلاعات خود را به‌روز کنیم که این امر نیازمند فراهم شدن امکانات، اعتبارات و آموزش‌های مستمر است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: علاوه بر اقدامات پژوهشی این اداره کل، سازمان دانش آموزی و دیگر حوزه معاونت‌های پژوهشی، کارهایی را در حوزه مشاوره و آگاهی به معلمان و مربیان در دست انجام دارند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار