مدیرکل ثبت احوال با بیان اینکه از هر پنج ازدواج در استان یکی از آنها منجر به طلاق می‌شود، گفت: نرخ طلاق در سال 94 نسبت به سال 93، 35 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد‌علی تقوی در نشست بزرگداشت روز ملی جمعیت، بالندگی، سلامت و باروری جوانان افزود: افزایش جمعیت یکی از مهم‌ترین سیاست‌های تدوین شده توسط دولت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد جمعیت استان را طبق آخرین سرشماری تا پایان سال 94، 711 هزار و 231 یک نفر عنوان کرد و افزود: 52 درصد از این جمعیت ساکن شهر و حدود 47 درصد از آنها جمعیت روستایی هستند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان 23 درصد است، گفت: نرخ ولادت در استان ما بالاتر از نرخ کشوری است.
 
این مسؤول رشد ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد رضایتمند دانست و بیان کرد: نرخ ازدواج در استان روند صعودی خوبی نسبت به گذشته دارد.
 
وی با اشاره به اینکه طلاق یکی از موضوعات مهم و نگران کننده در جامعه است و باید جهت کاهش آن تلاش کرد، یادآور شد: متاسفانه نرخ طلاق در استان ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر پنج ازدواج در استان یکی از آنها منجر طلاق می‌شود، گفت: نرخ طلاق در سال 94 نسبت به سال 93، 35 درصد افزایش داشته است.
 
تقوی، افزایش جمعیت سالخورده، تمایل افراد به تک فرزندی، بالا رفتن سن ازدواج، مهاجرت و طلاق را مهم عوامل موثر در کاهش جمعیت عنوان کرد و از مسئولان خواست نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری برخورد کرده و نسبت به رفع این مشکل اقدام به ارائه راهکارهای موثر کنند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.