کرمان؛

تاثیر مثبت برنامه های آموزشی ،فرهنگی در زندان

دادستان شهرستان عنبرآباد در شورای طبقه بندی مدد جویان در زندان جیرفت گفت: برنامه های آموزشی ،فرهنگی زندان تاثیر خوبی بر تغییر رویکرد مددجویان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ،یوسف سبحانی افزود: با توجه اینکه فکر خطا ،تولید جرم می کند بایستی در زندان با استفاده از برنامه های فرهنگی فکر مددجویان را در مسیر زندگی سالم سوق دهند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی ، آموزشی و استفاده از مربیان مجرب در زندان باعث شده است سطح دانش و آگاهی مددجویان افزایش یابد و مددجویان به فکر زندگی بهتر باشند.

دادستان شهرستان عنبرآباد کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای و اشتغال را به عنوان یکی از بهترین روشهای تغییر در مددجویان دانست و تصریح کرد:اگر مددجویان دارای شغل شوند بسیاری از جرایم و همچنین بازگشت مجدد مددجویان به زندان کاهش خواهد یافت.

رییس زندان جیرفت نیز در این جلسه گفت: آموزش در زندان از بدو ورود مددجویان شروع می شود و در رشته های فرهنگی مذهبی ،اشتغال و مهارتهای اساسی زندگی تقسیم می شوند.

حسین برشان افزود: با توجه به اینکه خیلی از مددجویان در بدو ورود بی سواد و یا کم سواد هستند و این امر باعث انجام جرم شده است در زندان سعی شده است با آموزش مدجویان در رشته های مختلف ،آنان را برای زندگی بهتر و جدید آماده کنیم.

وی تصریح کرد: کلاسهای مهارتهای اساسی زندگی که زیر نظر روانشناسان برگزار می شود توانسته در تغییر رفتار و کردار مددجویان تاثیر مثبتی داشته باشد و باعث کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی مددجویان شود.

دادستان شهرستان عنبرآباد به همراه قاضی اجرای احکام این شهرستان از اندرزگاههای مختلف بازدید و ضمن شنیدن صحبت مددجویان و دریافت درخواست قانونی آنان دستورات لازم را در خصوص رفع وپیگیری مشکلات مددجویان صادرکرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار