رئيس پليس فتای استان کرمان گفت: هر آسيب اجتماعي كه در فضاي فيزيكي وجود دارد نمونه پيشرفته تر آن در فضاي مجازي در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ كامبيز اسماعيلي افزود: استفاده نامناسب و بيش از حد آسيب ها و خطراتي را براي جامعه ايراني از جمله اعتياد اينترنتي،هتك حيثيت ،بازيهاي آنلاين و دوست يابي اينترنتي را به همراه داشته است .

وی خاطر نشان کرد: به جرأت مي توان گفت كه هر آسيب اجتماعي كه در فضاي فيزيكي وجود دارد نمونه پيشرفته تر آن در فضاي مجازي در حال انجام است.

وي تصریح کرد: باتوجه به اينكه يكي از مشكلات شبكه هاي اجتماعي وجود مطالب و موارد نامناسب است بايد به بحث توليد محتواي مفيد و مناسب توجه بيشتري كرد.

اسماعيلي گفت:دشمن با استفاده از جنگ نرم و تغيير اولويت هاي اعتقادي،فرهنگي و نگرش مردم را در دستور كار خود قرار داده است و براي رسيدن به اين هدف از فضاي سايبري،بازيهاي رايانه اي و ماهواره استفاده مي كند.

وي افزود:متأسفانه عدم تبليغات مناسب از نرم افزارهاي پيام رسان مبتني بر تلفن همراه داخلي موجب شده كه كاربران تمايل زيادي به استفاده از از نرم افزار و شبكه هاي اجتماعي خارجي نشان دهند اين موضوع مي تواند خطرات و آسيب پذيري هاي زيادي براي كشور به وجود آورد.

رئيس پليس فتا در پايان تأکید کرد :براي كاهش جرايم در شبكه هاي اجتماعي و استفاده از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي موبايلي،براي فرهنگ سازي و ترويج موضوعات و مسايل اعتقادي،فرهنگي و آموزش و... بايد عزم و اراده و همت جمعي بوجود آيد تا بتوانيم حداكثر استفاده مفيد را از فضاي مجازي در جهت تحقق اهداف ايراني اسلامي داشته باشيم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فضای مجازی ، آسیب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.